بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۲۶ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 7 اردیبهشت 1400


آیا روزهای سبز و متعادل، ماندنی خواهند بود؟


شاخص کل: 1.202.630 (  15 هزار و 673 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 427.463 ( 180 واحد افزایش) 

🔹معاملات امروز بازار سهام اگر چه با سبز پوشی شاخص های بورسی پایان یافت اما همچنان ارزش صف‌های فروش رقم قابل توجه‌ای است و تنها افزایش تقاضا در شاخص سازها، محرک رشد #شاخص_کل بود. این در حالی است که در نمادهای کوچکتر همچنان شاهد تداوم عرضه‌ها هستیم. 

🔸 ارزش معاملات خرد بورسی امروز با افزایش 40 درصدی نسبت به دیروز همراه شد. نکته قابل توجه در معاملات امروز افزایش خریدها از سوی سهامداران خرد بود. این امر گرچه منجر به تغییر مالکیت‌ها به سوی سهامداران خرد نشد اما رقم خالص خرید سهامداران عمده را به عدد 93 میلیارد تومان تعدیل کرد. 

🔹بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به #پالایش و #دارا_یکم  و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #کرمان و #کگهر بود. 

💠 ارزش معاملات خرد بورس:  2 هزار و 754 میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  4 هزار و  150 میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار :  140 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار : 6 هزار و 320 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  165 میلیارد تومان خروج پول (تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  394 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی

🟢امروز  83 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت و اوراق /   492 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در اردیبهشت ماه
 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۷
خانم منافی

خلاصه بازار