بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۱۷ ب.ظ

خلاصه بازار امروز / 21 اردیبهشت 1400

 

سبزترین روز بورس 1400

 

شاخص کل: 1.179.617 (  21 هزار و 934 واحد افزایش ) 
شاخص هم وزن : 419.251 ( 186 واحد افزایش) 

🔸 معاملات امروز ، در ادامه روز دوشنبه با افزایش تقاضا برای سهام بزرگ و تحرکات مثبت حتی از سوی کوچکترها دنبال شد. گرچه همچنان بسیاری از سهام به ویژه سهام شرکت‌های کوچک‌تر و بازار پایه صف فروش‌های نسبتا سنگین دارند اما باید در نظر گرفت بازاری که ماه‌ها قفل در صف‌های فروش بوده و ریزش‌های ممتدی را تجربه کرده است، بعید به نظر می‌رسد که به یک باره تغییر مسیر دهد. از این رو برای بازگشت به روند صعودی اندکی زمان لازم است. اما اگر روند کنونی تداوم یابد و سیاست‌گذاران با فرمان‌های مکمل توسعه بازار همچون افزایش یا حذف دامنه نوسان و کاهش همزمان حجم مبنا، این بازار را برای رسیدن به تعادل جلو برند، به زودی شاهد بازگشت بورس به مسیر صعودی خواهیم بود. هرچند دیگر انتظار رشدهای پیاپی و ممتد آن هم بدون در نظر گرفتن فاکتورهای بنیادی و تحلیلی را نباید داشته باشیم. 
🔹 از جمله نکات مهم و بسیار مثبت در معاملات امروز تقویت قدرت خرید از سمت سهامداران خرد بود به طوری که این دسته از سهامداران خالص خرید مثبت 107 میلیارد تومانی رقم زدند که بیشترین ورود نقدینگی خرد از 25 بهمن سال گذشته (زمان اعمال دامنه نامتقارن) تاکنون بوده است. امروز سهامداران خرد به خرید سهام از دو گروه «فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی» گرایش بیشتری داشتند. در مقابل سهام دو گروه «دارویی و حمل و نقل» در صدر خریدهای حقوقی‌ها قرار داشت. ارزش معاملات خرد بورس نیز امروز 2727 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد فرابورس 618 میلیارد تومان رقم خورد. در صورت تداوم خرید توسط حقیقی‌ها و رشد ارزش معاملات تا حد مقبول به زودی شاهد احیای بورس خواهیم بود.

🔸بیشترین ارزش دادوستدهای بورسی  مربوط  به  #پالایش  و #دارا_یکم  و در فرابورس  پس از معاملات ثانویه #اوراق_دولتی  مربوط به #کزغال و #ذوب بود. 

💠 ارزش معاملات خرد بورس:   2 هزار و 727  میلیارد تومان
💠مجموع ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس):  4 هزار و  203 میلیارد تومان

🟢ارزش صف های خرید در پایان بازار : 416 میلیارد تومان
🔴ارزش صف های فروش در پایان بازار :  5 هزار و 876 میلیارد تومان

💠  خالص تغییر مالکیت (بورس+فرابورس):  146میلیارد تومان ورود پول (تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی)/ میانگین 7 روز گذشته :  294 میلیارد تومان خروج  پول حقیقی {امروز یک ورود پول نسبتا خوب در سهام داشتیم به نحوی که از 9 اسفند پارسال تاکنون بی سابقه بوده.}

🟢امروز  210  میلیارد تومان ورود  پول حقیقی به صندوق های درآمد ثابت و اوراق  (بیشترین خروج پول از صندوقهای درآمد ثابت از ابتدای 1400 )/   738 میلیارد تومان ورود پول ( برآیند) به صندوق های درآمد ثابت در اردیبهشت ماه