بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

حجم نقدینگی همچنان در حال ورود به بورس است و این باعث شده تا بازار نتواند اصلاحی که باید انجام دهد را کامل کند. آخر آذر گفته بودم که دیماه پر نوسانی خواهیم داشت و میبینیم که در این چند روز گذشته از دیماه، بازار دچار نوسانات شدید شده است. به عنوان مثال، دیروز گفته بودم که منفی های بیمه دانا را بخرید. دیدیم که این نماد چطوری نوسان کرد و در حالیکه تا صف فروش پیش رفته بود، در نیمه دوم بازار، در مثبت 5 معامله میشد. در حقیقت، خیلی از نمادها در طول بازار، دائم از مثبت به منفی و از منفی به مثبت حرکت کردند. اگر بخواهیم بازار این روزها را تفسیر کنیم، باید بگویم که، بازار با هیجان همراه است. در حقیقت، همه میدانند که بازار به مقاومت رسیده و باید اصلاح کند. اما ورود نقدینگی جدید، جلوی این اصلاح را گرفته است و همین موضوع، باعث ایجاد نوسان در بازار شده است. توصیه من به دوستان این است که در نمادهایی که میبینید به مقاومت مهمی برخورد کرده و تقاضای چشمگیری پشت سهم نیست، شاید بد نباشد که حداقل نیمی از سهام خود را در آن مقاومت عرضه کنید و منتظر ادامه روند بازار بمانید. یا اینکه، حدضررهای خود را خیلی دقیق و فشرده قرار دهید تا در صورت ریزش بازار، بتوانید سودهای خود را حفظ کنید. البته تاکید میکنم که هنوز خیلی از نمادهای حتی برای خرید جدید نیز ارزندگی دارند. اما خیلی از نمادها نیز فقط با زور پول رشد کرده اند و منظور من از حفظ سودها، در نمادهایی است که وضعیت بنیادی مناسبی ندارند. 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۴
خانم منافی

نظرات (۴)

۰۴ دی ۹۸ ، ۱۱:۴۰ مهدی حسن نژاد بهتاش

سلام و عرض خسته نباشید :)

جسارتا در وقت مقتضی امکانش هست نظرتون رو در خصوص قیمت مناسب ورود "شپاکسا" و هدفش و دیدی که نسبت به این سهم دارید رو بفرمایید ؟

پیشاپیش سپاسگزارم :)

پاسخ:
بنیادی بررسی نکردم
حد ضرر 1470 هست
پس هرچی قیمت خرید به 1470 نزدیکتر باشه، نقطه ورود بهتری هست.
با هدف 2400
۰۵ دی ۹۸ ، ۰۹:۴۹ حسین هاشم زهی

سلام وقت بخیر

لطفا اگر امکانش هست.هر روز یکی دو سهم بنیادی و میان مدت رو معرفی کنید و در موردش یک تحلیل کوتاه ارائه فرمایید.

پاسخ:
اول از همه اینو بگم که تا حالا همه سهامی که معرفی کردم، همه رو از نظر بنیادی هم تایید شده هستند. اما دلیل اینکه سهام زیادی معرفی نمیکنم اینه که شماها، از بین این سهام خوب، راحت تر انتخاب کنید و در حقیقت، راحت تر سود کنید.
وگرنه برای من هم راحت تره که تعداد سهام بیشتری معرفی کنم. اینطوری، بالاخره از بین تعداد زیاد سهامی که معرفی شده، هر روز چند سهم سبز و مثبت هست و شما حتی نمیتونین اگه تحلیل من ایرادی داشته باشه، اونو ببینین.
ولی باز هم به نظر جمع بستگی داره
اگه اکثریت بچه ها با نظر شما موافق باشن، من مشکلی برای معرفی تعداد زیاد سهم ندارم.

سلام استاد

 

سپاسگزار زحماتتان هستم...

 

سربلند باشید...

پاسخ:
سلام. ممنون
لطفا نظرات رو با ایمیل ثبت کنید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام و وقت بخیر

میخواستیم جوجه های ***** رو آخر پاییز بشماریم 😁، الان که بازار وارد اصلاح جزیی شده، کی باید جوجه هاشو بشماریم؟ ***** ** ** *** **** *******

پاسخ:
سلام
لطفا در سوالات هدف سهم رو اعلام نکنید من اهدافی که برای نمادها معرفی میکنم یادم هست احتیاج به یادآوری نداره
هدف سهم رو ویرایش کردم برای اینکه این وبلاگ بازدید کننده زیاد داره و اعلام هدف فقط برای اعضا هست!

اما در مورد زمان رسیدن به هدف ، نیمه دی 
نکته بعدی اینکه من هیچوقت نگفتم دیماه بازار اصلاحی هست!
گفتم بازار پرنوسان خواهد بود دلایلش رو هم در افتتاحیه ها اعلام کردم
بین اصلاح و نوسان تفاوت بسیار هست دوست عزیز