بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۳۷ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 15 تیرماه 1400

بورس تهران با ثبت رشد حدود 11000 واحدی، تقریبا افت روزهای قبل را جبران کرد و مجددا به محدوده 1.25 میلیون واحد بازگشت. با این حال، در صورتیکه اتفاق سیاسی بدی برای کشور ایجاد نشود، میتوان به ادامه روند فعلی بازار امیدوار بود. با نگاهی به نوع معاملات این روزها، به نظر میرسد فعالان بازار مجددا ترجیح میدهند سرمایه خود را به سمت نمادهای کوچکتر هدایت کنند! این نوع نگاه، در حقیقت به دلیل نگاه نوسانی به بازار ایجاد شده و کسانیکه نقدینگی جدید به بازار تزریق کرده اند، دید کوتاه مدت دارند. البته که این موضوع نیز طبیعی است. زیرا اکثر نقدینگی وارد شده، از محل اعتبارات کارگزاری ها است و هنوز اعتماد به اندازه ای به بازار بازنگشته که پول های بلند مدت نیز وارد بازار شود. مورد جدید برای گفتن نیست. هنوز حجم معاملات قابل قبول است و اگرچه حدود 1000 میلیارد تومان از هفته گذشته کمتر شده اما این حجم روزانه حدود 5500 میلیارد تومان نیز در شرایط فعلی بازار، قابل اتکا است.   

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۵
خانم منافی

نظرات (۱۳)

سلام

هیجان معاملات این قوتو ، شبیه فینال جام جهانی بین آرژانتین و برزیل شده

آقا یکی این صف تپکو رو جمع کنه ما با پولش بریم قوتو ، میانگین کم کنیم :-)

بازیگر تپکو هم میدونه اگر صف رو جمع کنه همه میفروشن میرن میانگین کم می کنن با سهمای دیگه ، صف رو جمع نمی کنه

شاید همه سهمها 100 درصد رشد کنن تپکو تازه استارت بزنه تا دیگه کسی نفروشه...چه میدونم والله ....دیگه زدم تو کار رمالی و پیشگویی از دست این تپکو :-)

اصلا کسی خونه هست؟صاحبخونه کجایی؟بابا ول کن حرفای بچه ها رو ، حالا اعصابشون خورده یه چیزی میگن که خودشون هم میدونن نباید بگن

صلوات بفرستین

 

پاسخ:
سلام برادر
حمیدرضا هستم

امروز اگه قوتو بتونه تا مثبت کامل بره، کاری کرده کارستون! :)

به به

حمیدرضا خان گل

 

میگم اگه قوتو بره تا مثبت کامل من سکته می کنم

10 درصد تو یه روز از دست دادم با این حساب.

چون الان شپش تو جیبام قاب میندازه و پولی ندارم برای خرید :-(

نمیشه باهاش صحبت کنید خیلی بالا نره ما تپکو بتونیم بفروشیم بزنیم تو کم کردن میانگین .....خداییش خیلی حیفه...

 

اونایی که میخوان قوتو بره بالا این پست رو نخونن لطفا.... تا اعصابشون مگسی نشه :-)

پاسخ:
:)
راستش شرایط بازار طوری نیست که بتونه شارپ بره بالا هرچند تا همینجا هم تقریبا شارپ اومد و نزدیک به 50 درصد رشد کرد!
برای کم کردن میانگین، باید زیر 100 تومان اقدام میکردی که توجیه داشته باشه. 
به نظرم به جای کم کردن میانگین در این قیمت ها، اگه نقدی شدی، دنبال نوسان های بازار بگرد! و نه از رشد قوتو اعصاب خودت رو خورد کن و نه با دعا کردن برای توقف رشد، اعصاب بقیه رو خرد کن! :)

پ.ن1:

آقا چطور بقیه می تونن اعصاب بقیه رو خورد کنن اما بقیه نمی تونن اعصاب اون بقیه اولی ها رو خورد کنن؟ :-)

 

پ.ن2:

اگر بهتون بگم به همکارام زیر 100 گفتم خرید کنید باورتون میشه ؟

الان همکارام چند ده درصد تو سودن من که راهنماییشون کردم تو ضرر.

 

آخه این درسته خداییش :-)

پاسخ:
مهم اینه که بتونیم به دیگران هم سود برسونیم و از سود کردن اونها هم خوشحال بشیم! :)
ان شاءالله که قدردان شما هم باشند! :)

ولی میتونم درک کنم وقتی برنامه و استراتژی داری ولی شرایط، طوری پیش نمیره که بتونی اون استراتژی رو پیاده کنی و اتفاقا اون استراتژی شما در حالیکه خودت نتونستی از اون استفاده کنی جواب میده، چه حس مزخرفی هست! :)

یه چیزی یادم رفت بگم

 

همکارمون عضو کانال خصوصی هست ها :-)

اینجوریاس....

پاسخ:
:)
۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۰:۳۰ آیاندا پاتوسی

با سلام و روز بخیر

تشکر بابت به روزرسانی وضعیت سهم ها در کانال

یه سوالی درخصوص خ*** داشتم

قبل از افزایش سرمایه اهداف بالاتری داشت، الان مواردی که تو کانال گفتید، حرکت سهم خیلی محدود شده است

ایا اهداف بالاتری برای سهم متصور هست یا سهامدار عمده فعلا برنامه ای برای این کار نداره؟

پاسخ:
اون چیزی که به عنوان هدف برای این نماد نوشته شده، در حقیقت مقاومت های پیش روی سهم هست و هدف نهایی نیست و میتونیم اینطوری بگیم که اونها، هدف های کوتاه مدت سهم هستند!
۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۰:۳۲ پارسا کریمی

درود به شما ناراحتم. :(

فقط بگید تشریف بیارن.

 

اینکه شما تشریف دارید برای من حکم نفس کشیدن میمونه اما من کسی که تو روزهای سخت کنارم بود رو فراموش نمیکنم... 

 

بگید زودتر تشریف بیارن و در کل مرسی که هستید.

 

پاسخ:
قربان مرامت برادر :)
مشکلی نیست اگه حرف دلت رو بزنی و نگران این هم نباش که من ناراحت میشم یا نه! 
به نظرم دوستان با روحیات من به خوبی آشنا هستند و میدونن که به اندازه کافی، طرفدار دموکراسی و گردش آزاد اطلاعات هستم! :)
دوست دارم شما و سایر دوستان، بدون تعارفات ایرانی!، حرف دلتون رو بزنین! :)

سلام و دورود بر حمید رضای عزیز (پر گل)

قوتو به نظرم ازین جا به بعد باید پله پله بره بالا و اون سرعت و نداره دیگه،

اما نوسانی میخواستم بپرسم پیشنهاد روز چی داری؟

به نظرم وتوصا میشه روش دوباره فکر کرد؟

پاسخ:
بله
برای قوتو بهتره که آرام تر حرکت کنه و در این محدوده، نوسانگیرها رو خالی کنه! چون به هر حال، کسانی هستند که حدود 50 درصد پایین تر خریدند و قطعا در اینجا سیو سود میکنند. 
وتوصا هم که برای نوسانگیری و کوتاه مدت معرفی شده بود، بعد از رشد چند روز اخیر، امروز خیلی ها برای سیو سود اقدام کردند و باید چند روز صبر کنیم و ببینیم که آیا اصلاح میکنه و دوباره جذاب میشه یا اینکه بریم سراغ یک سهم دیگه! :)

پروردگارا🌺
سپاس از صبح امروز☘
که باز هم سلامت عزیزانم🌺
قشنگترین هدیه زندگی من است
و شنیدن صدای نفس‌هایشان☘
دل‌ انگیزترین نغمه است
سلام صبح‌ بخیر 🌺

پاسخ:
به به
روژان خودمون :)
۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۰:۵۶ پارسا کریمی

با دموکراسی درود دوباره میفرستیم به نواب ظل اللهی جناب حمیدرضای جان و دوستان و آمین که حال همه عالی باشه VIPشکیبامونVIP

 

یه زمانی از اقتصاد متنفر بودم و میگفتم بمن چه که فلان شرکت چقدر سود کرده و از اعداد و ارقام خوشم نمیومد ... (همین الانشم هست) من دلم میخواد برم پی دلم :)

 

حالا که دموکراسی داریم:

کی برامون آموزش میذاری( جناب دکتر حمیدرضا) فقط هم وویس باشه. این یه درخواست نیست، یه خواهشه.

پاسخ:
بعید میدونم فرصت این کار رو داشته باشم پارسا جان
آیا وعده و قولی داده بودم در این زمینه؟! :)
۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۱:۴۸ پارسا کریمی

پاسخ:
بعید میدونم فرصت این کار رو داشته باشم پارسا جان

آیا وعده و قولی داده بودم در این زمینه؟! :)

--------------------------------------------------------

 

نه هیچ وعده ایی نداده بودید... اگه 2ماهی 1ساعت هم نمیشه من هم اصرار نمیکنم عزیز دل.

 

همین که گاهی هستید مرسی.

پاسخ:
چقدر سخت هست بدون ایموجی کار کردن! :)
۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۴:۵۹ شکیبا 🌹🌹

سلام خدمت همه دوستان گل امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید 🌹🌹

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد حمیدرضا عزیزم ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص 🌹پارسا  عزیز 🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی امیدوارم شاد و خرم باشید بانو فداکار این گلهای ناقابل تقدیم شما 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

حمیدرضا عزیز ممنون که‌ هستن دوست دارم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

پاسخ:
ارادت دارم برادر :)

سلام سرکار خانم منافی

وقت شما بخیر و شادی

لطف می کنید یه تحلیل برای وتجارت و تنوین ارائه نمایید.

با دید بلند مدت

نگهداری یا تعویض در صورت تعویض با چه سهمی.

با سپاس

پاسخ:
با دید بلند مدت، هر سهمی میتونه سود ده باشه! ولی مهم اینه که تلاش کنیم بهترین نمادها رو حتی برای بلند مدت انتخاب کنیم.
به صورت کلی در این قیمت ها و با دید بلند مدت، نگهداری انها توجیه داره. ولی هروقت خواستی خودت جواب همین سوال رو به خودت بدی، به این سوال جواب بده:

اینکه اگه الان نقدینگی جدید داشتم، حاضر به خرید همین نمادها در همین قیمت ها بودم یا اینکه در بازار، دنبال سهام جذاب تر میگشتم؟


سلام سرکار خانم منافی

وقت شما بخیر و شادی

از پاسخ شما سپاسگزارم

وقتی این سوال را  پرسیدم یعنی خودم هم به این جواب که باید با سهم بهتر جایگزین کنم رسیده ام .

اما برای حصول اطمینان نظر تایید شما هم برایم خیلی مهم است

و مهم تر از آن معرفی سهم یا سهم های جایگزین توسط شما کارشناس خبره بازار سرمایه.

با سپاس

پاسخ:
جهان عزیز
من حمیدرضا هستم
فقط اگه امکان داره، سوال رو یکبار دیگه مطرح کن. چون من حضور ذهن ندارم! :)