بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

خب!، در هفته گذشته بازار با رسیدن به محدوده مقاومتی، با افزایش عرضه ها روبرو شد و نتوانست از محدوده مقاومتی 1.31 میلیون واحد عبور کند و چند روزی را با نوسان و فشار فروش سپری کرد. از سوی دیگر، دیدیم که خریدارها نیز عقب نشینی نکردند و منفی های بازار را میخریدند! این موضوع باعث شد تا سطح ارزش معاملات در بالای محدوده تعادلی 6000 میلیارد تومان، باقی بماند. در چنین شرایطی، میتوان اینگونه برداشت کرد بازار تمایلی به ریزش ندارد و باید منتظر عبور از مقاومت در کوتاه مدت باشیم! در حقیقت، هفته گذشته بازار در تلاش بود تا انرژی کافی برای عبور از این مقاومت را فراهم کند. به اعتقاد من در هفته جاری و با بازگشایی نمادهای گروه پالایشگاهی، شاخص کل از این مقاومت عبور خواهد کرد. البته با توجه به شرایط اقتصاد حاکم در کشور و همچنین شرایط اقتصاد جهانی، نمیتوان رشد سریعی را برای بورس تهران متصور بود و حرکت فعلی بازار، فعلا در چارچوب متعادل شدن بازار قرار دارد و فعلا با توجه به شرایط موجود و ابهامات زیادی که هنوز پیش روی بازار قرار دارد، نمیتوان سقفی بالاتر از محدوده 1.42 میلیون واحد برای بازار در نظر گرفت! و تا رسیدن بازار به محدوده بیان شده، باید با روند کلی بازار همراه بود و شرایط و مولفه های اقتصادی و سیاسی را با دقت بیشتری زیر نظر گرفت. البته که اگر ابهامات موجود به نفع بازار شفاف شود، میتوان به اهداف بالاتر نیز فکر کرد. اما بهتر است پله پله جلو برویم و از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم. از موارد بالا که بگذریم، برای بازار امروز انتظار دارم کفه ترازو به نفع خریداران، سنگین تر باشد و شاهد برتری تقاضا بر عرضه باشیم. این موضوع باعث میشود علیرغم نوسانات موجود در بازار، در نهایت رنگ غالب در بازار، سبز باشد.    

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۶
خانم منافی

نظرات (۹)

۲۶ تیر ۰۰ ، ۰۸:۱۲ پارسا کریمی

خب خب خب :)

ما هم درود میفرستیم به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد عزیز جناب حمیدرضای بزرگ و همچنین دوستان گرامی VIPشکیبای عزیزVIP

 

همون یه خب فکر کنم همه توضیحات بورس توش بود و نیازی به زحمت انداختن خودتون نبود اینهمه بنویسید که :)

 

سپاس خدای عزوجل که در این روز شرجی منت بر سر ما داشته اید و به شکارگاه تشریف آورده اید... بی صبرانه منتظریم تا تیر افکندن نواب ضل اللهی را ببینیم و بسی حض کنیم. 

پاسخ:
:)
میبینم که هنوز همه چیز رو با جزئیات، یادت میاد پارسای عزیز

کلیدواژه "خب!" :)
بازگشایی نماد معاملاتی (کرمان1)00/4/26 09:41

به اطلاع می رساند؛ نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان1)، پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، از طریق انجام حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش، امروز شنبه مورخ 1400/04/26 آماده انجام معامله می‌باشد. لازم به ذکر است پس از انجام حراج ناپیوسته و حذف سفارشات، در صورت لزوم بازگشایی مرتبه دوم اطلاع رسانی می‌شود. در غیر اینصورت انجام معاملات در نماد مذکور به صورت حراج پیوسته در دامنه مجاز قیمتی قبل از برگزاری حراج ناپیوسته امکان پذیر است. مدیر عملیات بازار فرابورس ایران

 

=====================

 

سلام

یه مثبت 20 هم بده من راضیم

خدایا یعنی میشه .....میشه نمیشه میشه نمیشه :-)

پاسخ:
مطمئنا نمیده!
چون قرار هست با محدودیت باز بشه :)

#جملات_انگیزشی 

🌹امروز سرحال و پرانرژی هستم و در انتظار رخدادهای شگفت‌انگیز و اتفاقات خوش آیند.

🌹تنها کسی که باید دگرگون شود، خودم هستم خودم که دگرگون شوم، همه ی اوضاع و شرایط پیرامونم هم دگرگون خواهد شد.

🌹من سزاوار بهترین ها هستم.

       💚خداوندا سپاسگزارم 💚

۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۰:۲۸ پارسا کریمی

آری از شما به یک خ از ما به صد خانالیز کردن :)

این بازار بیشتر همین خب هم از سرش زیاد بود :))

 

آقا این رفتار شاخص رو من دوس ندارم اینکه یکی یکی مقاومت ها پورد میشه بد میشه سر 1500 تا 600. تا نظر جهان بین شما چه باشد :)

پاسخ:
من هم بازار خرکی! (همون گاوی دیگران) رو دوست ندارم.
البته با توجه به چیزی که دیروز در گزارش های چین دیدم، به نظرم یک رکود در چین اتفاق بیوفته! که در نهایت باعث ریزش قیمت کومودیتی ها میشه و این میتونه ترمز بازار ما رو هم بکشه!

عهههههههههه

راست میگی

افشای ب بود

به اون افشا خوبا هم می رسیم ایشالا :-)

 

پاسخ:
:) 👍

سلام و خسته نباشید بابت معرفی سهم خوب اوان

من سعی کردم از شما انتقاد نکنم ولی واقعاسهمی که بازار داره رشد میکنه ولی هر روز قیمتش میاد پایین تر رو چرا اونم شما که سرتون از بازار در میاد رو معرفی میکنید 

تازه وقتی تاریخ مجمع عوض شد و انتقاد کردم قیمت میاد پایین تر گفتید حالا میبینی مجمع که برسه قیمتش بیشتر میشه 

مجمع ۳ روز دیگه است و همچنان قیمت داره میاد پایین

همیشه شما رو دنبال کردم و بهتون اعتماد دارم ولی واقعا در مورد این سهم موندم چرا معرفی کردید 

 

پاسخ:
انتقاد ایرادی نداره مهدی عزیز اگه سازنده باشه ک)
راستش معرفی این سهم برای یک سرمایه گذاری بود که انجام داده و قرار بود تا قبل از مجمع، از اون سرمایه گذاری رونمایی کنه و اینکه اعلام کنه که این سرمایه گذاری، چقدر در سودسازی شرکت موثر هست و همچنین از محل سود انباشته، یک افزایش سرمایه هم اعلام کنه که هنوز این 2 مورد مهم رو انجام نداده.

تو راست میگی و این نماد، عملکرد خوبی نداشته و خودم از عملکرد این سهم، راضی نیستم. ولی خودم امروز مقداری خریدم و به خریدهای قبلی اضافه کردم تا تکلیف خودمون رو در مجمع با مدیران شرکت مشخص کنیم!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

"پیام خصوصی"

 

*** ** **** ***

**** *** *** *** *** ***** ***** ** ******

** *** ***** ** *****

******

*** **** *** **** **** *** *** **

** *** ****** ***** *** *** ***** ***

پاسخ:
مهم نیست!
من هم یادم نبود! :)
۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۱:۲۲ پارسا کریمی

این رفیقمون رو بستن و باز کردن فکر کنم جنس بد بهش دادن سرگیجه گرفته...

البته از ابر کومو زده بود بیرون اما چیکو هنوز اندرخم ابر قرمزه و یه شکاف کوچیک ابر هم وجود داره که احتمالا کیجنسن بتونه حمایتش کنه..

 

نهضت ادامه داره؟

پاسخ:
به نظرم هنوز میشه به ادامه روند سهم اعتماد کرد. 

البته با توجه به چیزی که دیروز در گزارش های چین دیدم، به نظرم یک رکود در چین اتفاق بیوفته! که در نهایت باعث ریزش قیمت کومودیتی ها میشه و این میتونه ترمز بازار ما رو هم بکشه!
===========================

 

اینکه میگن اگر PPI بره بالا و CPI بیاد پایین باعث رکود میشه درسته؟

اگر درسته چه چیزهای دیگه ای می تونه فاکتورهای اصلی نشاندهنده رکود در یه کشوری باشه؟

ممنون

پاسخ:
بله
این ترکیب از ppi و cpi هم میتونه نشانه های پیش نگر از رکود باشه.
اما موارد زیادی هست که باید اونها رو کنار هم گذاشت و به نتیجه رسید
مثلا بعضی شاخص ها هستند که به صورت ماهانه آمار اونها منتشر میشه از اونها به این نتیجه رسید
مثلا شاخص PMI در بخش تولیدات کارخانه ای در چین، به 50 رسیده و این عدد 50 در حقیقت مرز بین رکود و رونق هست! یعنی اگه زیر 50 بره و حداقل 2 فصل زیر 50 بمونه، یعنی رکود شکل گرفته!