بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۵۹ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 3 مهر 1400

شهریور تقریبا سختی برای بورس تهران سپری شد. اظهار نظرات ضد و نقیض مسئولین اقتصادی کشور و عدم هماهنگی بین دولت و مجلسی هایی که اتفاقا از جنس دولت هستند!، بر بازار سنگینی میکرد و باعث شد تا روند صعودی کوتاه مدت بازار، متوقف شود. در کنار این موارد، متاسفانه در روزهای پایانی شهریور، مجددا شاهد شیفت بندی بازار به صبح و بعد از ظهر در برخی نمادها بودیم که برای بازاری که سال گذشته همه مشکلاتش از همین موضوع شروع شد، ترسناک بود! و باعث رفتارهای هیجانی بیشتر شد. اما نکته ای که باید اشاره کنم این است که بازار در شرایط کنونی و از لحاظ بنیادی، وضعیت بدی ندارد و فعالان بازار باید از رفتارهای هیجانی، پرهیز کنند. دلیل اصلی اینگونه رفتارها از سوی فعالان بازار این است که آنها دقیقا نمیدانند سهمی که خریداری کرده اند را به چه علت خریده اند و به همین دلیل، بدون علت نیز در صف فروش قرار میگیرند. اما در صورتیکه برای خرید خود، دلیل تحلیلی داشته باشند، تا زمانیکه آن دلایل مردود نشده باشند، اقدام به فروش نمیکنند و این رفتارها فقط در بازارهایی که هنوز به بلوغ نرسیده اند رخ میدهد. از موارد بالا که بگذریم و مطابق صحبت های گذشته، انتظار دارم که در مهرماه، شاهد بازار بهتری باشیم. نیمی از سال گذشته و شرکت ها مشغول تهیه گزارش های ششماهه هستند که انتظار دارم گزارش های نسبتا خوبی را شاهد باشیم. از لحاظ نموداری نیز، شاخص کل و شاخص هم وزن، در محدوده های حمایتی مهمی قرار دارند که از لحاظ روانی، جلوی ریزش بیشتر بازار را خواهد گرفت! و در صورتیکه اتفاق سیاسی غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار بورس تهران از همین امروز میتواند به رنگ قرمز خود پایان دهد و شاهد یک روز سبز باشیم.       

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۳
حمیدرضا

نظرات (۳)

۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۰:۰۲ پارسا کریمی

درود میفرستیم به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد بزرگ جناب حمیدرضا و همه همکاران VIPشکیباجانVIP

 

آمین که در روزهای پر تعطیل پیش رو، بازار پرآرامش و خوبی رو رقم بزنیم!

 

پاسخ:
:)
۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۰:۲۶ شکیبا 🌹🌹

سلام صبح زیبای پاییزی همه دوستان بخیر و شادی 🌹🌹

درود بر روح جاودانه لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار 🌹🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص🌹 پارسا عزیز 🌹

     🥳🌹🌹🌹🥳تولد دوستان مهر ماهی عزیز مبارک 🥳🌹🌹🌹🥳

پاسخ:
سلام برادر 
مگه تولد داریم؟ :)
۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۴:۴۱ شکیبا 🌹🌹

مخلصیم  برادر خدا قوت 🌹🌹به هر حال شاید تواین جمع  هم کسی  مهر ماهی  باشه . راستش  دیروز تولد پسرم بود جای همه شما دوستانم رو هم خالی کردیم 🥰🥰

پاسخ:
به به
تبریک میگم شکیبای عزیز
ان شاءالله یکروز اون هم به جمع ما در اینجا اضافه میشه! :)