بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

شاخص کل بورس تهران با اصلاحی سریع و عمیق، به محدوده 353000 واحدی رسیده است و میتوان انتظار داشت که حرکت صعودی جدید، آغاز شود. خبرهای مثبت و بنیادی خوبی نیز به بازار مخابره شد. از جمله، تصویب بخشنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و همچنین، افزایش سقف اعتباری تا 60 درصد سبد، که هر کدام به تنهایی میتواند موج صعودی در بازار ایجاد کند. تنها موضوعی که ممکن است امروز در بازار اثر بگذارد، تاثیر خبر بد سقوط هواپیمای اوکراینی است که متاسفانه با اشتباه پدافند ایران، مورد اثابت موشک قرار گرفته است. البته وزن این خبر، در برابر وزن اخبار خوبی که بیان شد، موثر نیست. اما ممکن است که فعالان بورسی در ایران، نگران تبعات سیاسی آن باشند. در این خصوص هم باید بگویم که با توجه به اظهار نظر جاستین ترودو (نخست وزیر کانادا) و همچنین ترامپ و بوریس جانسون (نخست وزیر بریتانیا)، آنها خطای انسانی و غیر عمد بودن این حادثه را در صحبت های خود به وضوح بیان کردند. پس جایی برای نگرانی در این خصوص وجود ندارد. هرچند که حادثه بسیار تلخ و دردناکی بود. از موارد بالا که بگذریم، برای بازار امروز انتظار دارم که بازار از گارد دفاعی خود خارج شود و رنگ سبز به خود بگیرد. گزارش های فصلی هم در حال ارسال است و ادامه روند بازار، به این گزارش ها بستگی دارد. دامنه نوسان قیمت نیز به نظر میرسد که امروز همان 2 درصد باقی بماند و از فردا باید شاهد دامنه نوسان 5 درصدی باشیم. 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۱
خانم منافی

نظرات (۲)

۲۱ دی ۹۸ ، ۱۱:۵۵ علی رضا ی

سلام خسته نباشید

با وجود قضایای این چند روزه، نمودار برخی سهام تغییرات غیرمنتظره ای داشته،با توجه به اینکه ترکیب دلایل بنیادی و تکنیکالی و ... باعث حرکت سهام میشه، میشه لطف بفرمایید و سهام پیشرو در این برهه رو در کانال معرفی کنید.

ممنون

پاسخ:

در تحلیل نموداری، این شمع های غیر منتظره رو نباید در روند کلی در نظر بگیریم.
در حقیقت، در شرایط بحرانی که شمع ها رفتار هیجانی رو نشون میدن (هیجان مثبت یا هیجان منفی)، حد سودها و حد ضررهایی که شکسته میشه رو نباید جدی گرفت.

به مرور، سهام بنیادی که هنوز برای خرید و نگهداری توجیه دارند رو در کانال VIP معرفی میکنم
۲۲ دی ۹۸ ، ۰۱:۲۶ علی رضا ی

یک یا چند سهم خوب در زمینه افزایش سرمایه که هنوز رشد نکردند با اهداف قیمتی در کانال معرفی میفرمایید؟

(البته می‌دونم قبلاً سهمایی بدین منظور معرفی کرده بودید)

پاسخ:

یکی از دلایل نگهداری کماسه، همین افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هست که هنوز بازار خبر نداره!