بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 12 مهر 1400

بورس تهران دیروز بسیار پر نوسان بود و در حالیکه شاخص کل به لطف چند نماد بزرگ شاخص ساز، توانست رشد 3200 واحدی را برای خود ثبت کند، اما شاخص هم وزن که از اعتبار بیشتری برخوردار است و بهتر میتواند وضعیت کلی بازار را نمایش دهد، با افت 2200 واحدی به کار خود پایان داد. در ورود و خروج پول نیز، سرگردانی فعالان بازار مشهود است و دیروز در حالیکه مقداری پول از صندوق های با درآمد ثابت خارج و به ازار تزریق شد، از سوی دیگر، شاهد بودیم که برخی سهامداران، پول خود را از بازار خارج کردند. البته همزمانی خروج این پول ها با مهلت واریز برندگان خودروهای ثبت نام شده، مسیر مهاجرت این سرمایه ها را نشان میدهد.

همانطور که در متن افتتاحیه دیروز نیز گفتم، زمان آن فرا رسیده که این عدم توازن بازار که با رشد نمادهای بزرگ و درجا زدن نمادهای کوچک بازار شکل گرفتته، به سمت توازن و تعادل حرکت کند. اما این برقراری توازن، بدون حرکت نمادهای گروه خودروسازی به عنوان لیدر نمادهای کوچک، امکان پذیر نیست!! به اعتقاد من، یک محرک جدی و مهم نیاز است تا این اتفاق رقم بخورد و شاید بحث آزادسازی قیمت ها در صنعت خودروسازی، همان محرکی باشد که بازار در جستجوی آن است! البته از زمان شروع دولت جدید، این موضوع، بارها و بارها از سوی مسئولان اقتصادی کشور مطرح شده است. اما تا این لحظه، مافیای خودرو که همواره از آب گل آلود این صنعت، ماهی های درشت میگرفته، اجازه اجرایی شدن آن را نداده است! با این حال، من اعتقاد دارم که این اتفاق باید رخ دهد و دولت نیز ضمن عذرخواهی از این مافیای عزیز! و تقدیم یک بازار جدید به آنها برای ادامه فعالیت انگل وار خود، باید این صنعت را آزاد کند. در غیر اینصورت، تبعات زیان بار بدتری در انتظار این صنعت خواهد بود. 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۲
حمیدرضا

نظرات (۷)

۱۲ مهر ۰۰ ، ۰۹:۰۷ شکیبا 🌹🌹

سلام صبح زیبای پاییزی همه دوستان بخیر و شادی 🌹🌹

درود بر روح جاودانه لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار 🌹🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص🌹 پارسا عزیز 🌹

پاسخ:
سلام برادر 
چه خبر؟ :)

سلاام صبح بخیر🌷🌷🌷

 امروز نعمتهایم را میشمارم و به آنها توجه مثبت دارم، هر چند کم باشند، ولی سپاسگزارم و اکنون در حالت ارتعاشی عالی قرار دارم، زیرا #تمرکز بر داشتن ها دارم

امروز به سلولهای بدنم پیام میدهم که چقدر دوستشان دارم
به دستانم میگویم که بدون آنها قادر به انجام کاری نخواهم بود 
به پاهایم میگویم بهترین همراه زندگیم هستند
و به چشمانم میگویم که میخواهم زیباییهای بیشتری را ببینم
به گوشهایم خطاب میکنم که بهترین ها را بشنود
و به لبها و دهانم میگویم زیاد بخندند و بهترین سخنان را جاری سازند

خداوندا سپاسگزارم...
خداوندا سپاسگزارم...
خداوندا سپاسگزارم...

۱۲ مهر ۰۰ ، ۰۹:۳۵ پارسا کریمی

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضا و همه همکارانVIP شکیباجانVIP

 

آمین که همگی روز شاد و پرانرژی بسازن.

 

پاسخ:
به به
شاگرد شوفر خودمون! :)
از رانندگی در جاده چه خبر؟ :)
۱۲ مهر ۰۰ ، ۱۰:۰۵ شکیبا 🌹🌹

مخلصیم برادر  خبرا پیش شماست 😉

به به  روژان بانو  خوشحالم که انرژی مثبت می دید 🌹🌹

۱۲ مهر ۰۰ ، ۱۰:۱۷ آیاندا پاتوسی

سلام استاد جان وقت بخیر

در مورد بازارهای جهانی، فرمودید، یه حساب دمو باز کن

من خیلی نا آشنا هستم

میشه لینک دمو ثبت نام را معرفی نمایید.

پاسخ:
https://litefinance-irn.com/?uid=445160919
۱۲ مهر ۰۰ ، ۱۰:۳۵ پارسا کریمی

مخلصیم عمو سیبیلو...

 

دیدم ساعت ۴ صبح با سرعت ۱۴۰! تخته گازشو گرفته بود. بار قاچاق داشت لاکردار.

 

یکی از تایراشو پنچر کردم که رو کیلومتر ۱۲۰ بگیرمش..

 

آهنگ ابی هم گذاشته بود:

 

این آخرین باره من ازت میخوام برگردی به فارکس.

این آخرین باره من ازت میخوام لینک بدی دیونه!!

 

 

پاسخ:
ابی هم عجب ترانه هایی داره :)

امروز اگه یادم باشه و تو هم باشی، میفرستم برادر :)
۱۲ مهر ۰۰ ، ۱۸:۱۱ پارسا کریمی

با تو من مالک دنیام با تو در نهایتم من. با تو انگار تو بهشتم با تو پرسعادتم من...

دیگه از مرگ نمیترسم عاشق سل و بای زدنم من.

 

اومدم لیلیلینک رو بگیگیرم.

پاسخ:
https://litefinance-irn.com/?uid=445160919