بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۱ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 26 مهر 1400

بورس تهران در شرایط عدم اعتماد و عدم اطمینان قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا همین اندک نقدینگی موجود در بازار نیز، به درصدهای کم نوسانگیری راضی باشند. با نگاهی به معاملات 2 روز گذشته متوجه میشویم حدود 500 میلیارد تومان در روز شنبه به بازار وارد شده و دقیقا همین مقدار در روز یکشنبه، از بازار خارج شده است. به بیان دیگر، مقداری نقدینگی برای کسب سود نوسانی یکروزه وارد بازار شده و در روز بعد، از بازار خارج شده است. اینکه ذهن بازار به نوساناتی به این کوچکی راضی شده، نشان از بی اعتمادی است! نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که این روزها فعالان بازار، شرایط این روزها را با سال 1392 مقایسه میکنند. در این خصوص باید بگویم که این مقایسه درست نیست. چراکه وضعیت قیمت دلار و شرایط سیاسی امسال را نمیتوان با آن دوره مقایسه کرد. دوستان عزیز به خاطر دارند که اگر در آن سال ها، یک رکود 4 یا 5 ساله اتفاق افتاد، به این دلیل بود که شرایط سیاسی و انتظارات از گفتگوهای میان ایران و آمریکا و در نهایت برجام، به گونه ای بود که دولت و بانک مرکزی اگر جلوی ریزش هیجانی قیمت دلار را نمیگرفتند، شاید مردم همیشه در صحنه!، راضی به فروش دلارهای خود به قیمت های قبل از سال 1357 میشدند! اما حالا شرایط انتظاری جامعه را با سال 1392 مقایسه کنید و خودتان پاسخ را خواهید دریافت. از موارد بالا که بگذریم، بازار بورس تهران همچنان با اختلاف زیاد، ارزنده ترین بازار در بین سایر بازارها است و اگر شرایط سیاسی ملتهب نشود، قطعا بازدهی خوبی در انتظار فعالان بازار بورس خواهد بود. 

از موارد بالا که بگذریم، شرایط نوسانی بازار در این هفته نیز ادامه پیدا خواهد کرد و انتظار دارم طی این هفته، بخشی از ریزش بازار در هفته گذشته، جبران شود.    

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۶
حمیدرضا

نظرات (۳)

ببخشید وقتی برای یک سهم مینویسند اطمینان یعنی چی ؟

پاسخ:
متوجه منظورت نشدم
۲۶ مهر ۰۰ ، ۱۱:۰۵ پارسا کریمی

درود به روح جاویدان لایو بورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضای جان و همه همکارانVIP شکیباجانVIP

 

اگه به حجامت فقط فکر کنم کافیه؟ باشه واسش وقت میذارم..

شاخص هم خیلی خنجر به ... فیل بزنه تا پایان سال نهایتا 1.640 میره. ادعای خود را اثبات کردیم در مقاومت شاخص در 1550

 

کی بمن ایمان میارید خدا میدونه!!

پاسخ:
:)
۲۶ مهر ۰۰ ، ۱۱:۱۶ شکیبا 🌹🌹

سلام خدمت همه دوستان گل امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید 🌹🌹

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار 🌹🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص 🌹پارسا عزیز 🌹

پاسخ:
سلام برادر