بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 27 مهر 1400

روزهای نوسانی بورس تهران سپری میشود و در این میان، مدیران سازمان بورس نیز با دخالت در قیمت برخی نمادهای شاخص ساز، باعث ایجاد بی اعتمادی بیشتر میشوند. دیروز در حالی که تقریبا 73 درصد از کل نمادهای بازار منفی بود، در نهایت به لطف چند نماد بزرگ، شاخص کل سبز شد. موضوعی که تاکید میکند باید فرمول در شاخص کل، اصلاح شود. البته که در این خصوص، گوش شنوایی وجود ندارد. بنابراین به فعالان بازار توصیه میکنم خودشان این شاخص غیر واقعی را تحریم کنند و در عوض از شاخص هم وزن برای تحلیل خود استفاده کنند. البته که فرمول شاخص هم وزن نیز مشکلاتی دارد. اما بزرگترین ایراد شاخص کل را اصلاح کرده است و بنابراین، قابلیت اتکای بیشتری دارد. نیازی به گفتن نیست که کسی نمیتواند ارزندگی قیمت ها در بازار را انکار کند. بنابراین صحبت کردن در این خصوص، تکرار مکررات است و از آن عبور میکنیم. با نگاهی به گزارشات شرکت ها نیز متوجه میشویم اوضاع سودآوری شرکت ها نیز در بسیاری از نمادها، در وضعیت مطلوب قرار دارد و به غیر از تعداد محدودی شرکت، تقریبا همه چیز آرام است! فقط کسی خوشحال نیست!:) 

از موارد بالا که بگذریم، با توجه به وضعیت نمودار در شاخص هم وزن و قرار گرفتن اندیکاتورها در وضعیت اشباع فروش، قاعدتا باید شاهد کاهش عرضه ها در بازار باشیم. فقط باید ببینیم که وضعیت تقاضا امروز به چه صورت خواهد بود. چیزی که از بازار امروز انتظار میرود، یک بازار نوسانی با برآیند مثبت در انتهای بازار است.  

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۷
حمیدرضا

نظرات (۱)

۲۷ مهر ۰۰ ، ۱۰:۴۴ شکیبا 🌹🌹

سلام خدمت همه دوستان گل امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید 🌹🌹

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار 🌹🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص 🌹پارسا عزیز 🌹

پاسخ:
سلام برادر