بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
يكشنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۳۴ ق.ظ

روند بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 3 بهمن 1400

دیروز در حالی یکروز منفی دیگر برای بازار رقم خورد که شاخص کل، کار خود را با رنگ سبز به پایان رسانید. شاید تنها نکته مثبت بازار دیروز این بود که با وجود فشار فروش حاکم در بازار، بعد از مدت ها شاهد خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت بودیم. در حقیقت، زمانیکه پول از این صندوق ها خارج میشود، این نقدینگی صرف خرید سهام جدید میشود و سمت تقاضا را تقویت میکند و اگر این روند ادامه داشته باشد، حتی میتواند باعث تغییر روند در کل بازار شود. متاسفانه هنوز فعالان بازار به این قضیه پی نبرده اند که قیمت سهام، ارزنده است و همانطور که قبلا هم گفته ام، تا زمانیکه اکثریت فعالان بازار به این نتیجه نرسند، تغییر روند، شکل نمیگیرد.

از موارد بالا که بگذریم، در چند روز گذشته شاهد ریزش بازار رمزارها هستیم. این اتفاق ریزش بازار رمزارزها، احتمالا بتواند از شدت خروج نقدینگی از بورس تهران کم کند و این موضوع نیز میتواند به تعادل بازار کمک کند. در حقیقت از یکسو، خروج نقدینگی کاهش پیدا میکند و از سوی دیگر، پول هایی که از صندوق های با درآمد ثابت خارج میشود، بخشی از آن به سمت تقاضا اضافه میشود و نتیجه آن، تعادل در بازار خواهد بود. البته تا زمانیکه ورود نقدینگی به صورت پایدار و مداوم صورت نگیرد، نمیتوان حکم به تغییر روند بازار داد! اما همانطور که قبلا هم گفته ام، این محدوده از بازار را میتوان به عنوان کف های قیمتی در نظر گرفت! همچنان به دوستان توصیه میکنم در صورتیکه نیاز مبرم به نقدینگی ندارید، برای فروش سهام خود، دست نگهدارید!  

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۳
حمیدرضا

نظرات (۷)

۰۳ بهمن ۰۰ ، ۰۸:۵۲ شکیبا 🌹🌹

سلام صبح زیبای همه دوستان بخیر و شادی 🌹

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار 🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص🌹 پارسا عزیز 🌹

         🥳 تولد همه بهمن ماهی های عزیز رو تبرک عرض میکنم🥳

                      🌹 علی الخصوص پارسا عزیز وخودم🌹

پاسخ:
سلام برادر 
۰۳ بهمن ۰۰ ، ۰۹:۰۱ پارسا کریمی

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضای بزرگوار و همه همکارانvipشکیباجانvip

 

روز بانو رو به همه بانوهای گروه و خانواده محترم دوستان تبریک میگم :)

 

پروازی جان، عزیزان دیگه هم موفق هستن البته بحد از ما :))

پاسخ:
سلام برادر 

#نیایش_صبحگاهی
#درودهمدلان

الهی سلامت روحم را سپاس ...
امروز هستی بیتاب است تا عشقش‌ را به من نشان دهد. چون میداند من عاشق زندگی ام ، چون میداند ،  من آرزوها دارم.
خدایا ! امروزبه لطف تو ، میتوانم با احساساتی سرشار از عشق و امید تنها برترین ها را بیافرینم و زیباییها را خلق کنم . امروز یک فکر مثبت در نظر میگیرم که الهام بخش من خواهد بود و خودت گفتی: "اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ‌ الظَّنِ‌ "
از بسیاری از گمان ها بپرهیزید.... پس برای پیش رفتن در زندگی و شوق و انگیزه فراوان اول به یاری تو و بعد به اندیشه های مثبت تمرکز میکنم.
 
خدایا ! یاریم کن تا مراقب افکار خود باشم  و ذهن خود را کنترل کنم و میدانم موفقیت ها به سمت من سرازیر هستند ، با تو که باشم ، محیط اطرافم را تحول یافته مییابم. شکرت.


جناب پارسا عزیز،وقتی پیامتون رو خووندم کلی خندیدم،من ربات نیستم😅😅😅😅😅🤣🤣🤣

جناب شکیبا و پرواز عزیز ممنونم🙏🙏🙏🌷🌷🌷🌷🌷

۰۳ بهمن ۰۰ ، ۱۰:۵۵ پارسا کریمی

یه گپ تو تایم ماهانه برا خاهن ۲۰۰ تا ۲۲۰تومنی هست.

 

رفتیم اونجا؟ نگید مگه جنگ بشه که جنگم رقم زدیم با هوچی ها.

 

پاسخ:
به نظرت تا اینجای کار هم از روی نمودار اومدیم؟
من که باور نمیکنم! :)

البته که قیمت ها به هر جایی بره، میشه برای اون یک الگوی نموداری درست کرد!

من یک تعریف خنده دار برای نمودارهای تکنیکال در بازار ایران دارم: اینکه تحلیل تکنیکال و نمودارها در بازار بورس ایران، درست مثل رقص ایرانی هست! یعنی اگه حرکات شما رو ضبط کنن و روی هر آهنگ ایرانی دیگه بذارن، انگار اون رقص رو برای همون آهنگ انجام دادی. 

سلام به همه همراهان ویزه و دوست داشتنی بورس تهران

 

انشالله که همیشه شاد و برقرار باشی شکیبا جان

من هم تولد همه بهمن ماهی ها رو تبریک میگم علی الخصوص به شما و پارسای گرامی...❤️❤️

 

 

 

"شرکت‌های پتروشیمی داخلی خرید خوراک از کشور قطر رو بررسی کنند."

حمیدرضا خان گل گلاب


این خط بالایی پیشنهاد یکی از فعالین بازار سرمایه است به نظرتون امکانش هست؟اصلا اجازش رو میدن؟

پاسخ:
از لحاظ قانونی، ممنوعیتی وجود نداره. ولی در عمل، اجازه نمیدن!

خاطرتون هست تجلی رو پذیره نویسی کرده بودن؟

بعد خودشون همه اش رو خریدن که رو دستشون نمونه؟

 

امروز هم حقوقی حدود یک میلیارد و نیم سهم تجلی رو خرید

فکر کنم برای خواب پولاشون ، خوابای خوبی دیدن..........

والله تجربه ثابت کرده که هر چی سازمان تو روزهای بد بازار کارهای خطای بیشتری می کنه همون سهام از همه بیشتر سود میدن....

خوب و بد همراهی با این سهام رو دیگه نمیدونم...شما بفرمایید