بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۸:۲۹ ق.ظ

روند بازار بورس تهران شنبه مورخ 23 بهمن 1400

تقریبا 6 ماه متوالی است که شاهد خروج نقدینگی افراد حقیقی از بازار هستیم و در هفته گذشته نیز بیش از 2600 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد که فقط مقدار کمی از آن جذب صندوق های با درآمد ثابت شده و بقیه این نقدینگی، عمدتا به سمت بازار ارزهای دیجیتال مهاجرت کرده است. عدم وجود قوانین دست و پا گیر در بازار ارزهای دیجیتال و ماهیت یکسانی که با بازار بورس دارد، باعث شده تا یادگیری و مهاجرت به این بازار، برای فعالان بورسی، بسیار آسان باشد. بنابراین، هر روز شاهد خروج بیشتر نقدینگی از بورس تهران هستیم و متاسفانه مدیران اقتصادی کشور نیز در این زمینه، اقدام موثری انجام نداده اند. البته ذهنیت مدیران ایران برای حل یک مشکل، معمولا پاک کردن صورت مسئله است! مثلا اگر بخواهند این موضوعی که در بالا عنوان کردم را به عنوان یک مشکل حل کنند، تلاش میکنند تا راه های ورودی به بازار ارزهای دیجیتال را مسدود کنند و اصلا به ذهن نازنینشان! خطور نمیکند که علت این مهاجرت چیست؟ و بنابراین مانند همیشه، همان راه اشتباه 43 سال گذشته را طی میکنند و در نهایت هم همین میشود که امروز در مدیریت کلان کشور شاهد هستیم. متاسفانه تا امروز نیز تلاش نکرده اند که این دیدگاه اشتباه را تغییر دهند.  

از موارد بالا که بگذریم، تنش سیاسی در منطقه رو به افزایش است و بحث جنگ روسیه و اوکراین، به مرحله حساس خود رسیده و همین موضوع باعث شد تا دیروز بازارهای جهانی نیز با هیجانات زیادی همراه شود. ممکن است این هیجانات به بازار بورس تهران نیز سرایت کند. بنابراین انتظار میرود امروز رفتارهای احتیاطی را از سوی فعالان بازار شاهد باشیم و یک بازار نوسانی برای بورس تهران رقم بخورد.  

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۳
حمیدرضا

نظرات (۱)

۲۳ بهمن ۰۰ ، ۱۰:۵۲ پارسا کریمی

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استادگرامی جناب حمیدرضا و همه همکارانVIPشکیباجانVIP

 

کی فحش ناموس داد به مهرپرور؟

چک اول هم بخوابونه زیر گوش پوتین 1 من میدم!!

 

استاد جان قبلا گفتی قضیه طالبان به روسیه برمیگرده فکر نمیکردم اینقدر ربط داشته باشه! الانم پوتین قلعه حرکت داده سمت قلعه امریکا!!

بنظرم زدنی تو کار نیست. شما نظرتون چیه؟

پاسخ:
زدن در کار نیست.