بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com

بورس تهران در هفته گذشته، حدود 2 درصد افت کرد و شاخص کل، یکبار دیگر به مقاومت محدوده 1.6 میلیون واحد واکنش منفی نشان داد. حجم و ارزش معاملات نیز کاهش پیدا کرده و اگر حمایت بعضی صندوق ها و نهادها نبود، ارزش معاملات از این سطح نیز پایین تر میبود. به هر حال هنوز فعالان بازار، ترس ریزش 2 سال قبل را فراموش نکرده اند. البته که فقط بحث ترس از زیان نیست! چیزی که بیشتر از همه دردناک بوده و هست، بی توجهی مسئولان کشور به فریاد فعالان بازار بود که در آتش ندانم کاری همان مسئولین کشور میسوختند. این موضوع، باعث بی اعتمادی عمیقی شده که فراموشی آن، نیاز به اقدامات عملی موثر دارد. در همین راستا، قرار بود که دامنه نوسان با ورود به تابستان، به 7 درصد برسد که متاسفانه این مهم، هنوز رخ نداده است.

از موارد بالا که بگذریم، بورس تهران همچنان نیاز به یک محرک جدید خبری دارد و 2 موضوع خبری مهم، همچنان در برابر فعالان بازار قرار دارد. نزدیکترین خبر، موضوع واگذاری بلوک خودروسازان است که البته این موضوع میتواند مانند تیغ 2 لبه عمل کند. چراکه اگر قیمت بلوک ها، فاصله معنی داری با قیمت تابلو همان سهام نداشته باشد، باعث جو منفی در بازار خواهد شد. البته مطابق شنیده های غیر رسمی، قیمت بلوک ها، بسیار بالاتر از قیمت تابلو خواهد بود! 

موضوع جدیدی برای گفتن نیست. فصل مجامع نیز فرا رسیده و سرعت توقف نمادها برای برگزاری مجمع، بیشتر خواهد شد. این موضوع نیز میتواند به کاهش ارزش معاملات کمک کند. بنابراین در زمان محاسبه ارزش معاملات، به تعداد نمادهای متوقف شده نیز توجه کنید.       

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۰۴
حمیدرضا

نظرات (۵)

۰۴ تیر ۰۱ ، ۰۸:۵۶ شکیبا 🌹🌹

سلام صبح زیبای همه دوستان بخیر و شادی 

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار 

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص 🌹پارسا عزیز 🌹

پاسخ:
سلام برادر 🌹
۰۴ تیر ۰۱ ، ۰۸:۵۸ پارسا کریمی

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضای عزیز و همه همکارانvipشکیباجانvip

 

آمین که هفته شاد و پرنوسانی رو شروع کنید.

 

آمین که قیمت کامودیتی های جهانی نریزن :))

پاسخ:
سلام برادر 
۰۴ تیر ۰۱ ، ۱۰:۴۳ پارسا کریمی

فعلا که قیمت ها منفی خوردن.

 

احتمالا چند روز دیگه اثرش رو میذاره تو بازار و دوباره یه اصلاح توی همین محدوده عددی شاخص داریم.

پاسخ:
ممکنه

#نیایش_صبحگاهی
#شنبه4تیر1401
#درودهمدلان

خداوندا !به لطف تو امروز آنقدر با شکوه و قدرتمندم که هیچ‌چیز نمیتواند، مرا شکست بدهد ، سلام میکنم به روشنایی روز ، سلام‌به امیدواری‌وبه عشقی که درجان ما دمیده شده

ای مهربانترین ! امروز هم احساس مرا عالی‌ ،
اندیشه ام را زیبا و صبح مرا پراز انرژی مثبت بگردان .

امروز دردوغم ها را ، باورهای محدود کننده را‌ ، همه ی آرزوهای غیر حقیقی را ، فقر وتنگدستی را ،چون وچرا و اگر را، گذشته را  ، رابطه های بی اثر را ،همه رو رها میکنم ، چون به تو اعتماددارم . خدایا شکرت...

۰۴ تیر ۰۱ ، ۱۱:۳۵ پارسا کریمی

حاجی این وتوصا بنظرت 700 رو میزنه؟

پاسخ:
اگه بیاد به نظرم بد نیست 
میگیریم برای یک نوسان خوب.