بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۰۸:۳۲ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 14 تیرماه 1401

شاخص کل بورس تهران همچنان کانال 1.5 میلیون واحدی خود را حفظ کرده است. اما ارزش معاملات، هر روز کمتر میشود و نگرانی ها برای ورود به یک دوره رکود جدید را تشدید میکند. در معاملات دیروز، ارزش معاملات حدود 2000 میلیارد تومان به ثبت رسید که کمترین مقدار در سال جاری بود. البته که توقف نمادها برای برگزاری مجامع و همچنین تعطیلی تهران در روز دوشنبه، قطعا در این افت محسوس ارزش معاملات موثر بود. بنابراین باید ارزش معاملات امروز را زیر ذره بین ببریم و ببینیم که آیا میتواند مجددا خود را به سطوح بالاتر ببرد یا خیر؟

بارها و بارها تکرار کرده ام که بورس تهران، فقط در انتظار یک خبر خوب یا حتی بد از برجام است تا تکلیف خود را مشخص کند! متاسفانه کسانیکه مدعی بودند که دولت قبل، همه چیز را به برجام گره زده و از این بابت، دولت روحانی را هر روز ملامت میکردند، امروز که سکان هدایت کشور را به دست گرفته اند، اوضاع را پیچیده تر کرده اند و اگر دولت قبل، فقط بخشی از اقتصاد را به برجام گره زده بود، دولت جدید، حتی نان شب مردم را نیز در گرو برجام قرار داده و البته تفاوت در این است که دیگر کسی در این خصوص، انتقاد نمیکند!

در خصوص بازار امروز نیز باید بگویم که اوضاع با روز گذشته، تغییر چندانی نکرده و اگر از اخبار برجامی فاکتور بگیریم، تنها خبری که میتواند برای کوتاه مدت جان تازه ای به بورس تهران بدهد، همان بحث قدیمی واگذاری بلوک خودروسازان است که متاسفانه این مورد نیز در کنار همه اقدامات دولتی ها، به کندی پیش میرود. البته شایعاتی در بازار مطرح شده که در هفته جاری، ارزش گذاری این بلوک ها به پایان خواهد رسید. اگر قیمت بلوک ها با قیمت تابلو تفاوت معنی داری داشته باشد، میتوان انتظار داشت که شاهد تحرکات مثبتی در کوتاه مدت باشیم. 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۴
حمیدرضا

نظرات (۲)

۱۴ تیر ۰۱ ، ۰۸:۴۸ پارسا کریمی

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضای عزیز و همه همکاران vipشکیباجانvip

 

مرسی که هستید.

خبهمن داره تثبیت ۱۷۰ میزنه اینم مثل سیگار بهمن ۵۷ ضرر رو زد و فعال کرد؟

پاسخ:
راستش بازارگردان داره و نمیذاره بیشتر بریزه و اگه بخواد جبران کنه، 3 روزه میاد سر قیمت قبلی!
۱۴ تیر ۰۱ ، ۱۴:۴۹ شکیبا 🌹🌹

سلام خدمت همه دوستان گل امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید 

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار 

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص🌹 پارسا عزیز و روژان بانو گرامی 🌹

پاسخ:
سلام برادر 🌹