بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۴۶ ق.ظ

روند بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 11 مهر 1401

با تشدید اعتراضات مردمی، بورس تهران نیز با چالش های بیشتری روبرو شده و شاهد فشار فروش بیشتر در بازار هستیم. از سوی دیگر، پول هایی که این روزها از بازار خارج میشود، مستقیم به بازار ارز میرود! و به همین دلیل، قیمت دلار نیز در حال افزایش است. در چنین شرایطی، دیگر کسی به وضعیت بنیادی شرکت ها نگاه نمیکند. چراکه اکنون، وضعیت بنیادی کل کشور شرایط خوبی ندارد! 

دوستان زیادی در این خصوص سوال و ابراز نگرانی میکنند که تکلیف بورس تهران در این شرایط، چه خواهد شد؟ قاعدتا در چنین شرایطی، پر ریسک ترین بازار، همین بازار بورس خواهد بود و هرچه وسعت اعتراضات بیشتر شود، این ریسک نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اینکه بعد از 27 ماه ریزش بازار، با چنین ریسکی روبرو شویم، چیزی نبود که فعالان بازار را خوشحال کند و اتفاقا رسانه های راست گرا نیز در تلاش هستند تا با وقاحت کامل، رنگ قرمز بازار را به گردن اعتراضات مردمی بیاندازند تا شاید بتوانند با ذهن فندقی خود، مردم را در برابر مردم قرار دهند! اما با همه این موارد، اگر نتیجه این اعتراضات، به حذف مدیران نالایق در همه سطوح کشور ختم شود، شخصا از این رنگ قرمز بازار نیز استقبال میکنم! چون اگر این اتفاق رخ دهد، در فضای آزاد اقتصادی آینده و در دنیایی بدون تحریم های هسته ای و حقوق بشری و حضور شرکت های بین المللی، قطعا بورس تهران میتواند همه این تلخی ها را جبران کند! 

تصور کن اگه حتی تصور کردنش سخته!   

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۱۱
حمیدرضا

نظرات (۸)

سلام ارادت 😘☘️🙏❤️

پاسخ:
سلام برادر ☘️☘️
امروز به نظر سرحال هستی! :)

اگه اون وی پی ان دیروزی کمکتون بکنه همین من رو راضی می کنه که سر حال باشم وقتی کاری تونسته باشم بکنم توی این شرایط

پاسخ:
مرسی برادر
البته که کمک میکنه. :) ☘️
۱۱ مهر ۰۱ ، ۰۹:۲۴ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضا و همه همکارانVIPشکیباVIP

 

حاجی دوست دارم خوش تصور باشم مثل شما اما ... (حرف دشمن شاد کن نزنم!!) فقط اینکه معلوم نیست کدوم جزیره دارن گورشون رو گم میکنن که پروازهای بین المللی به تاخیر میخوره!!

 

این روشنی دراز به عمر سوخته چه حاصل!!

پاسخ:
درسته که ممکنه سهم کمی از روشنی، سهم عمر ما باشه! ولی اگه اتفاقی رخ نده، همین سهم اندک هم نداریم! :)

من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم

۱۱ مهر ۰۱ ، ۱۰:۴۶ شکیبا 🌹🌹

سلام خدمت همه دوستان گل امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید 🌹

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص🌹 پارسا گرگ حافظ استریپ عزیزم 🌹

درود بر پرواز عزیز 🌹

پاسخ:
سلام برادر 🌹

ازمغز  راست گراها فندقی تر به نظرم مغز شماست که هنوز توی راست گرا و چپ گرا موندی و فکر میکنی چیزی بهت میماسه از چپ گراها. یقین دارم که قبلا منفعت بردی ازشون. به حرفم فکر کن ببین به کدومش متوسل شدی تا حالا. 

پاسخ:
:)
۱۱ مهر ۰۱ ، ۱۱:۳۷ پارسای گرگ حافظ استریپ

حمیدرضاجان دوست دارم درباره این کره زمین بنویسی! 

اینکه چیشد قدرت ها اینجور شدن!

آیا آلمان قدرت پشت پرده بلامنازع شد!

چرا ایران اینهمه چالش بر سرش هست..

چرا شاه اونهمه قدرت رو با یه وعده مفت از پدر کارتر باخت داد! و 4 تا آشغال گندیده رو ننداخت سطل زباله که الان گند کل مملکت رو برداره و 5 دهه آدم علل الحساب نسوزه!

چرا اینا برای اسراییل خوب بودن!

 

فقط بخشی از سوالاتی هستن گاهیمنو بالا و پایین میکنه..

 

پاسخ:
اوووووه
اگه بخوایم در این خصوص صحبت کنیم، به نظرم باید اندازه یک کتاب قطور، فقط بنویسم! 

همه چیز از جنگ جهانی دوم شروع شد!
جاییکه همه ابرقدرتها درگیر جنگ شدن و همه زیرساخت هاشون نابود شد و آمریکا که از جنگ در امان بود، به کمک اونا اومد و کل اروپا رو مدیون خودش کرد
بعدش هم که یک پول میلیاردی بهشون کمک کرد و یک قرارداد بست که به "طرح مارشال" معروف هست و با این کار، میتونست دخالت بیشتری در اقتصاد و سیاست اروپا داشته باشه.

آلمان دوباره قدرتمند شده. ولی هنوز خیلی راه داره تا تبدیل به قدرت بلامنازع بشه!

به اعتقاد من، کشور چین همه پتانسیل تبدیل شدن به ابرقدرت بعدی رو داره و بهش میرسه!

آقای Ray Dalio که یک میلیاردر و نویسنده آمریکایی هست که یک کتاب داره به اسم dealing with the changing world order که توی این کتاب با تکیه بر علم، اقتصاد و سیاست، به تاریخ ۵۰۰ سال اخیر دنیا می پردازه و توضیح میده چجوری کشورها تبدیل به یک امپراطوری میشن و اوج میگیرن و بقیه دنیا رو تصاحب میکنن و بعد ضعیف میشن و سقوط میکنن!

در این کتاب، توضیح میده که آمریکا، چطوری تبدیل به یک امپراطوری شد و در چه صورتی سقوط خواهد کرد.

در خصوص چالش های سر راه ایران، صحبت زیاد هست و بهتره الان چیزی نگیم! چون ایران که فقط مسئولان نیستند! مردم هم هستند که متاسفانه با این تنبلی که در مردم نهادینه شده، بعید هست حالا حالاها به جایی برسیم! :)

اما اینکه چرا شاه به کارتر باخت، موضوع اینه که شاه، فریب کارتر رو خورد!
قبلا یکبار ایران شلوغ شده بود و به شاه گفته بودند که از کشور خارج بشو تا کشور رو آروم کنیم! و خودت داستان کودتای 28 مرداد رو بهتر از من میدونی و اون اتفاق افتاد و دوباره ایران و تقدیم شاه کردند!
در انقلاب 57 اون اوایل که شلوغ شد و شاه میخواست سرکوب کنه، کارتر اجازه نداد و گفت که اگه سرکوب کنی، مشکل حقوق بشر بوجود میاد و نمیتونم از تو دفاع کنم! این شد که تظاهرات شدت گرفت و دیگه اگه میخواست هم نمیتونست سرکوب کنه! اینبار کارتر بعد از کنفرانس گوادلوپ، به شاه گفت که از کشور خارج بشو تا آروم کنیم و دوباره بدیم دستت! اما شاه خارج شد و بقیه ماجرا رو خودت بهتر از من میدونی! :)


سلام برادر 

بعد هشت سال دارم پیام میدم شاید کمتر 

امیدوارم سر حال باشید و خوش 

دوستتان داریم 

پاسخ:
سلام دوست قدیمی :)
خوشحالم که اینجا هستی :)