بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۱۳ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهار شنبه مورخ 20 مهر 1401

حمایت های دستوری از بازار در کنار قیمت های بسیار ارزان سهام در بورس تهران، باعث شد تا دیروز شاهد یک بازار سبز باشیم. همچنان خروج نقدینگی از بازار ادامه دارد. ولی با توجه به اینکه در طول 2 سال اخیر در کنار تورم افسار گسیخته، بورس تهران با بازدهی منفی شدیدی روبرو بوده، اینطور به نظر میرسد که برخی از فعالان بازمانده در بازار، همه ریسک های سیاسی حاصل از تحولات اخیر را پذیرفته اند و قرار نیست همه سهام خود را نقد کنند. هرچند که در صورت نقد کردن دارایی های بورسی خود نیز، عملا چیزی جز شناسایی زیان سنگین، نصیب آنها نخواهد شد. به جرات میتوان گفت که در حساس ترین برهه تاریخی عصر معاصر قرار داریم که ریسک های اقتصادی و سیاسی دنیا، به حداکثر خود رسیده به گونه ای که آیندگان از این دوران، به عنوان مبدائی برای تاریخ معاصر یاد خواهند کرد! 

از موارد بالا که بگذریم، اگر متولیان بازار قصد دارند تا با حمایت های دستوری خود، شرایط بازار را به وضعیت نرمال نزدیک کنند، باید این حمایت ها را بدون حتی یکروز توقف، تا زمان منتشر شدن گزارش های ششماهه ادامه دهند تا بازار با ذهنیتی مثبت به استقبال این گزارش ها برود. در غیر اینصورت، وضعیت اعتماد در بازار به حدی ضعیف و شکننده است که حتی بهترین گزارش های سودسازی شرکت ها نیز نمیتواند تغییری در وضعیت بازار بوجود بیاورد. 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۰
حمیدرضا

نظرات (۱)

۲۰ مهر ۰۱ ، ۱۱:۳۰ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضای عزیز و همه همکاران vipشکیبای عزیزvip

 

آمین که روزگار پرآرامشی رو بسازیم...

پاسخ:
سلام برادر