بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۳ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۴۱ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 3 آبان 1401

بورس تهران دیروز یکی از بدترین روزهای خود را سپری کرد. اینکه بعد از 27 ماه ریزش قیمت ها، همچنان فشار فروش تا این حد بالا است، نشان از اعتماد نزدیک به صفر! فعالان بازار است. البته که این روزها، وضعیت سیاسی کشور نیز بسیار اشفته است و در چنین شرایطی این وضعیت عدم اطمینان، طبیعی است. اما همه چیز به این موضوع خلاصه نمیشود و به اعتقاد من، درک پایین فعالان بازار از فرهنگ سرمایه گذاری و مفهوم ارزش گذاری سهام، بزرگترین دلیل شرایط موجود است. دیروز دیدیم که با آزاد شدن سهام حاصل از افزایش سرمایه در نماد فولاد، چه فشار فروشی در این نماد بوجود آمد. فولادی که همین الان 155 تومان سود در دل خود دارد و با همین تورم افسار گسیخته اگر هیچ کاری انجام ندهد!، سود سال بعد، رقمی بیشتر از امسال خواهد بود. یعنی اگر همین شرایط و روند ادامه داشته باشد، PE سال بعد، چیزی نزدیک به عدد 1 خواهد شد. طنز ماجرا اینجاست که اگر همین شرایط رکود و جو منفی تا سال بعد نیز ادامه داشته باشد، بعد از تقسیم سود سهام در سال آینده، قیمت تعادلی این نماد، چه عددی خواهد بود؟! بحث من، هرگز ارزندگی یا عدم ارزندگی نماد خاصی نیست. بلکه فقط قصد دارم بگویم که اکثر فعالان بازار و دارندگان سهام، درکی از اینکه چه دارایی با چه ارزشی را خرید و فروش میکنند ندارند. آنها فقط طبق گفته دیگران سهم میخرند و نمیتوانند درکی از ارزش واقعی سرمایه گذاری که کرده اند، ندارند. وقتی به ریشه یابی این معضل در بورس می پردازیم، یک نکته، خودنمایی میکند. اینکه فرهنگ سرمایه گذاری در بورس، ایراد اساسی دارد. در حقیقت اکثر قریب به اتفاق فعالان بازار در زمان خرید و فروش سهام در بورس، هرگز دید سرمایه گذاری بلند مدت و حتی میان مدت ندارند و اگر سهمی را برای مدت طولانی در سبد خود نگهداری کرده اند، فقط به این دلیل است که بعد از خرید، قیمت سهم افت کرده و به نوعی در آن سهم، گیر کرده اند! در غیر اینصورت با اولین نوسان، از آن سهم خارج شده بودند. بیان این موارد، به معنی مخالفت من با سفته بازی و نوسان گیری نیست. همه این موارد، بخش های جدا ناشدنی بازارهای مالی هستند و وجود آنها، بسیار لازم و ضروری و حتی مفید است. در این خصوص، بحث بسیار است و اینجا در قالب یک متن کوتاه، مجالی برای بیان همه موارد نیست. بنابراین میتوانید نظرات خود را در بخش نظرات وبلاگ بیان کنید.

از موارد بالا که بگذریم، قرار شده امروز متولیان بازار از محل صندوق تثبیت بازار، نسبت به حمایت از بازار اقدام کنند و مقداری نقدینگی به بازار تزریق کنند. بنابراین انتظار میرود امروز بازار بعد از شروعی منفی، در ادامه به تعادل برسد.    

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۰۳
حمیدرضا

نظرات (۱۳)

۰۳ آبان ۰۱ ، ۰۸:۵۷ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود دوباره استاد جان.

برای من هم سوال بود که چه بلایی سر فولاد بیچاره اومده. لیدر فلزات کمرش...

 

آقا بای کوتاه مدت طبق سیگنال فعال شده.

 

آبان همه چیزش جالب شده :)

پاسخ:
:)

آبان، خیابون ها هم به نظرم شلوغ تر بشه! ولی نمیدونم چرا سیگنال ورود بازار هم با خیابان های شلوغ، همسو شده؟! قاعدتا نبابد اینطوری باشه. 
هرچند که من اعتقاد دارم اگه همه چیز برابر سناریوی خوشبینانه من پیش بره و پایان شب سیه، سپید بشه، بورس تهران باید بدجوری مثبت بشه!
۰۳ آبان ۰۱ ، ۰۹:۲۸ پارسای گرگ حافظ استریپ

دقیقا 

نکته اینجاست که اگه سهمی توی ارزش ذاتی یا سقفش باشه صرفه خرید نداره!

باید خیلی پایین تر باشه که بشه خریدش یه چیزی تو مایه های رکود منفی الان که حقوقی ها مثل بز میخرن!

 

آقا ما هم آهن قراضه میخریم هم لگن کهنه ایران خودرو :)

پاسخ:
 من هم خاهن و قثابت میخرم

سلام وقت بخیر

متن افتتاحیه امروز رو خوندم یاد حرفای بابی(رضی الله عنه )  در مورد ساختمان سازی افتادم که اون سالها می گفت کارگر و مهندس و معمار کاری به این کاری ندارن که رکود شده فروش نداریم قیمتها دلچسب نیست . اونها به کاری که می کنن ایمان دارن و فقط میان که بسازن و بسازن و بسازن و میدونن که بعدا سودشون رو درو می کنن.

 

از اون حرف سالها گذشته و همه ما دیدیم که مسکن بعد از آن دوره رکود ، چه جهش قیمتی پیدا کرد تا الان.

 

پ.ن:

1-هر چند که من خودم یه نوسانگیر هستم ولی تاثیر سهام داری در سهمی مناسب(مثل پتایر ) رو به چشمام دیدم! که به جرات میتونم بگم با نوسانگیری همچنین سودی نمی تونستم کسب کنم!

 

2- ایضا صلوات بر گرگ بارون دیده علیهم اجمعین

 

3-سوال:

حتی با احتمال نزدیک به صفر در مورد امتداد یافتن این شب سیه! آینده سهام رو چطور می بینید؟ من هر چقدر که بتونم خوردخورد دارم میخرم با پولهای اضافه ام.چه این تلخی بی پایان تمام بشه چه نشه.....

پاسخ:
یادش بخیر
جای بعضی از دوستان واقعا خالی هست :)

راستش اگه با شیب ملایم ادامه داشته باشه به طوری که بورس تهران کلا تعطیل نشه، باز هم خرید سهام با دید بلند مدت در شرایط فعلی، بهترین تصمیم هست.
البته نه هر سهمی 
در متن افتتاحیه هم گفتم. مثلا سهامی هست که میخریم و میریم مجمع سودش رو میگیریم و مثلا سهمی که الان p/e کمتر از 3 داره، یعنی سود سال 1402 رو که بگیریم، همه پولی که دادیم رو پس گرفتیم.  

سلام روند اوان چگونه است با جو بازار به نظرم خیلی دیگه جای رشد نداره

پاسخ:
اوان نه اینکه هنوز جای رشد نداشته باشه
ولی بعد از رشد بیشتر از 50 درصدی، طبیعی هست که خسته بشه

خود من در اوایل هفته، مقداری رو عرضه کردم و دارم به خاهن و قثابت اضافه میکنم. البته خاهن رو با دید بلند مدت میخرم ولی قثابت رو با دید نوسانی دارم میخرم


به نظرم اوان یه کمی خطری شده روی این مقاومت

یه بررسی بکنند دوستان

اگر کامنت زیر پستهای کانال خصوصی باز بود اونجا میشد تحلیل نوشت و اسم از سهمی هم نبرد و بادوستان تبادل نظر کرد. هر چند اینجا(وبلاگ) دیگه سوت و کور میشد به نظرم

پاسخ:
راستش در شرایط فعلی، من مشکلی ندارم اگه دوستان به صورت مستقیم هم اسم سهام رو بگن!
پس راحت باش برادر

تا این پست اوان رو فرستادم دیدم که علی آقا هم در مورد اوان پرسیده بود

خوشحالم که با استاد در مورد اوان هم نظریم  😘🙏

پاسخ:
:)

راستی حالا که اینا رو نوشتم

اینم بگم که اگر اوان اصلاح کنه ، این تازه موج یک اوان بود!.......

الان یه سری رفتم بیرون سگ ها در خیابان بودند

پاسخ:
راستی در خصوص اوان این رو بهت بگم که تارگت سهم برای میان مدت، حوالی 2800 تومان هست
۰۴ آبان ۰۱ ، ۰۰:۰۲ شکیبا 🌹🌹

سلام خدمت همه دوستان گل امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید ❤

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار ❤

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص❤ پارسا گرگ حافظ استریپ عزیزم ❤

درود بر پرواز عزیز ❤

بزن ساز  که امشب  باز دلم از دنیا گرفته  بزن سازو بزن ساز🪕🎸

 

پاسخ:
نبینم دلت گرفته باشه شکیبای عزیز 🌹
۰۴ آبان ۰۱ ، ۰۰:۰۶ شکیبا 🌹🌹
بزن تار که امشب باز دلم از دنیا گرفته بزن تار و بزن تار بزن تا بخونم با تو آواز بی خریدار بزن تار و بزن تار برای کوچه غمگینم برای خونه غمگینم برای تو برای من برای هر کی مثل ما داره میخونه غمگینم بزن تار ای همیشه با من و از من قدیمیتر واسه اونکه تو کار عاشقی میمونه غمگینم بزن تار که امشب باز دلم از دنیا گرفته بزن تار و بزن تار بزن تا بخونم با تو آواز بی خریدار بزن تار و بزن تار به راه عاشقی مردن به خنجر دل سپر کردن واسه هر کی که آسون نیست برای جاودان بودن واسه عاشق دیگه راهی به جز دل کندن از جون نیست بزن تا بخونم همینو میتونم برای کوچه غمگینم برای خونه غمگینم برای تو برای من برای هر کی مثل ما داره میخونه غمگینم بزن تار ای همیشه با من و از من قدیمیتر واسه اونکه تو کار عاشقی میمونه غمگینم بزن تار که امشب باز دلم از دنیا گرفته بزن تار و بزن تار بزن تا بخونم با تو آواز بی خریدار بزن تار و بزن تار بزن تار و بزن تار بزن تار و بزن تار بزن تار و بزن تار بزن تار و بزن تار بزن تار و بزن تار بزن تار و بزن تار
۰۴ آبان ۰۱ ، ۰۹:۲۲ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود روح جاویدان...

خوبی استاد لزیزم؟

 

بیت هم توی ۲ و ۴ ساعته بای داره کوتاه مدت. ۲۵ بشکنه رده تا ۳۰.
------------------

 

دیروز سیگنال کردم بین ۴تا ۸ردرصد مارکت رشد کرد.

 

با پیش فرض اهرم ۳تا۵ حساب کنید :)

حالا اگه اهرم ۱۲۵ بذارم چی میشه..

 

بزودی :)

 

 

پاسخ:
تو دیگه داری خفن میشی برادر :)
۰۴ آبان ۰۱ ، ۱۱:۴۷ پارسای گرگ حافظ استریپ

خفن کجاست خفه امون نکنن خیلیه.

اگه خفن بودیم از این بورس گوربگوری خرید نمیزدیم با این پول بی زبون...

 

 

حاجی دارن چه غلطی میکنن. یعنی هیچکی نیست ترمز این وضع رو بکشه؟

پاسخ:
قاعدتا فریاد رسی برای بازار بورس نیست
چون از دید مسئولان نظام، ما یک مشت مرفه بی درد هستیم که الکی غر میزنیم و چون مرفه هستیم هم، اگه زیان کنیم، به کسی بر نمیخوره!
پول هم که ترسو هست و داره فرار میکنه. 

چی شده حال هممون خرابه درست میشه انشالله نفس عمیق فراموش نشه