بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۲۴ ق.ظ

روند بازار بورس تهران چهارشنبه مورخ 18 آبان 1401

دیروز بورس تهران علیرغم رشد در شاخص کل و شاخص هم وزن، با افزایش عرضه ها روبرو بود و در نیمه دوم بازار، این فروشنده ها بودند که بر بازار مسلط شدند. البته در متن افتتاحیه دیروز، انتظار چنین واکنشی از بازار را داشتیم و در این خصوص صحبت کردیم. بر اساس چیزی که دیروز هم گفته بودم، بهترین سناریو برای ادامه دار بودن این حرکت صعودی این است که امروز بر خلاف روز گذشته، نیمه اول بازار با فشار فروش همراه باشد و در نیمه دوم بازار، شاهد برتری تقاضا باشیم تا سهام در بازار، دست به دست شود و سهامداران خسته، جای خود را با سهامداران تازه نفس عوض کنند. در این بین، حجم معاملات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتیکه سناریوی بالا رخ دهد، شاخص کل میتواند رشد خود را تا محدوده 1.5 میلیون واحد تضمین کند! با توجه به مطالب بیان شده، افراد ریسک پذیر میتوانند در ساعت اولیه بازار، از فشار فروش ایجاد شده استفاده کنند و سهامی که زیر نظر دارند را در قیمت های منفی خرید کنند.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۱۸
حمیدرضا

نظرات (۱۷)

۱۸ آبان ۰۱ ، ۰۹:۰۳ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود حاجی.

خدایی بذار ۴۸۰ جمع کنیم:))

 

وقتی میگم چهارشنبه خوبه یعنی این :)))

پاسخ:
جمع کن برادر
من غلاف میکنم! :)

آخه لعنتی حجمی نیست در قیمت های پایین
۱۸ آبان ۰۱ ، ۰۹:۰۸ پارسای گرگ حافظ استریپ

میدونم شما مجبوری رنج بکشی تو مثبت چون حجمت بیشتره.

 

یدور خرید کنم تتمه حسابن :)

پاسخ:
من امروز بالای دست تو خرید نمیکنم برادر
دیروز بیشتر خریدها رو انجام دادم
اگه قیمت اومد بالا و مثبت شد، اونجا رنج میزنم

برو به خریدت برس

سلام صبح بخیر

 

هنوز سر شبه، اما تو چراغ‌ها رو خاموش کن، خواب رو وسوسه کن، فقط اون میتونه امروز رو تمومش کنه، یکی از همون پیانوهای کلاسیک رو بگذار، باخ، شوپن، چایکوفسکی یا هرکس دیگه‌ای که بلده جوری آروم پیانو بزنه که انگار کار از کار گذشته، که انگار دیگه برای هر چیزی دیره، که انگار فقط همین مونده، شنیدن آهنگ و بخواب رفتن، بخواب رفتن و تن‌دادن، و چشم بستن به روی واقعیتی که لیاقت درست‌بودن نداشت، از توتونت کام بگیر و به باقی‌مونده‌ی نور هالوژن‌هایی نگاه کن که هنوز بعد خاموشی هم کم‌رمق در حال ادامه‌دادنند، به زیبایی و بی‌قدری نوری نگاه کن که هنوز تاریکی رو باور نکرده، نه، جلوی سنگینی پلک‌هات رو نگیر، الان درست همون لحظه‌ایه که نمیدونی باید کدوم غصه رو بغل بگیری، الان درست روی قله‌ی «ناتمامی» ایستادی، چشم‌هات رو ببند، بگذار دود توی سایه‌روشن اتاق بالا بره و به سقف برسه، بگذار اون‌ها هم بفهمن همیشه بالاتری در کار نیست، باور نکردن هم یک‌جور ایمانه، اما تو که اهل ایمان نیستی، از تو برنمیاد، کسی که یک‌بار تردید کرد دیگه هرگز مطمئن نخواهد بود، اما انکار هم نکن، بگذار همه‌چیز سرجای خودش باشه، چشمات رو ببند، بخواب، شاید در رؤیا تو هم سرجای خودت بودی، بی‌مزاحم و منت

 

پ.ن:

از یه نویسنده ناشناس که خودش رو معرفی هم نمی کنه! اما از قدرت نوشتارش خیلی خوشم میاد.....

 

پاسخ:
سلام برادر

قشنگ بود. ولی پر از ناامیدی نویسنده هست!

آره

واقعا ناامید هستش و این خیلی بده

کاش اینطور نبود

 

 

اگر حرفاش اینقدر ناامیدانه نبود هر روز یکی از نوشته هاش رو می فرستادم

 

ولی حیف که نمیشه.... واقعا حیف...

پاسخ:
یک ربات هم داشتیم که قبلا میومد اینجا و حرف های امیدوار کننده میزد که مثل اینکه اون ربات هم خراب شده! :))
۱۸ آبان ۰۱ ، ۱۰:۴۴ پارسای گرگ حافظ استریپ

ربات؟ حرف امیدوار کننده؟

همیشه بوی خون میداد این رنگین کمون.

 

دلم میخواد بیمار انگلیسی رو ببینم.

 

پاسخ:
:))

ببینم امروز میاد و این حرف تو رو بخونه یا نه 

اگه اون ربات بیاد فکر کنم فضا تعدیل میشه.

من از ناامیدی بازنشر می کنم و اون از امید(هر چند خودم به خدا بسیار امیدوارم)

اینطوری راه برای اینکه من بتونم اون نوشته ها رو اینجا دوباره بنویسم باز میشه و فضا یه طرفه نیست

میمونه انتخاب که مشکل ترین بخش زندگی هست

کاش که بیاد....

 

این جمله هم در مورد انتخاب از همون نویسنده:

 

"چیزی به اسم رنج انتخاب وجود نداره، این اجبار به انتخابه که آزاردهنده‌ست، خسته‌کنندگی این حقیقت که مدام باید انتخاب کنی، حتی وقت‌هایی که تنهایی و هیچ‌کاری نمیکنی، استراحتی نیست، انتخاب و تصمیم شغل تمام‌وقت بشره، سنگین‌ترین مالیاتِ «بودن»"

پاسخ:
امید، چیز خوبی هست
خیلی هم خوب هست


ولی من دیگه به خود امید، دل خوش هستم و امیدی به خدا ندارم!!
به نظرت هنوز زنده هست؟!

نمی دونم کجا خوندم و از کدوم نویسنده بود

ولی می گفت دو تا چیز رو از آدمها نگیرید یکی امید دیگری خدا.

بدون اینها بشر دووم نمیاره

 

اما در مورد امید باز هم از همون نویسنده می نویسم:

 

کنت اسپونویل تو یه سخنرانی حسابی به مفهوم امید حمله میکنه، اون معتقده امید، خواستن چیزیه که نیست، چون اگر بود دیگه نیازی نداشتی بهش امیدوار باشی، و یا اینکه امید معمولا طلب‌کردن چیزیه که حتی در دایره‌ی توان ما هم نیست، هیچکس نمیگه امیدوارم برم سر یخچال آب بخورم، چون این امید نمیخواد، فقط باید بلندشی بری سر یخچال، ولی میگی امیدوارم فردا هوا آفتابی باشه، چون نمیتونی بگی میخوام فردا هوا آفتابی باشه، چون هوای فردا به خواستن و نخواستن تو نیست، به همین سادگی، وقتی معنی کلمات رو ندونی هم خودت رو میذاری سر کار، هم بقیه رو، غافل از اینکه آدم‌ها خیلی قبل‌تر از اون که خودشون گم بشن، معنای کلماتشون رو گم میکنن، خلاصه که ناامیدی اونقدرام بد نیست، که اصلا شاید عین عقل و تدبیر باشه، فقط این وسط ممکنه گاهی‌م خسته‌شی، که اونم عیب نداره، تا وقتی که شب هست بازم میشه ادامه داد، میشه برای چند لحظه هم که شده توی خلوتش نشست و هیچی نگفت، یا توی سیاهیش آروم گرفت و هیچ‌کاری نکرد، هر بار که خسته میشم یاد اون جمله‌ی گلستان میوفتم، همونی که برای سیمین نوشت: «همه‌مون کرم یه مردابیم» فعلا فقط غلت بزن

 

پ.ن:

ایمان به خدا رو نمی تونم توضیح بدم یه دریافت قلبی هست و تاثیری که در زندگیم داشته..... اصلا من در اون حدی نیستم که بخوام برای کسی وجودش رو توضیح بدم.....کار خودشه نه کسی مثل من....ولی یه حال خیلی خوبی داره غیر قابل وصفه فقط حسش میشه کرد...برای من اینطوریه .....

 
پاسخ:
با اون حمله ای که به "امید" کرده، موافق نیستم.
بله. امید چیزی هست که تو توان تحقق اون رو نداری. ولی میتونه اتفاق بیوفته و واهی نیست. 
تو میتونی دل خوش کنی به اون اتفاق که شدنی هست و حس خوبی داره. 




از برتراند راسل میپرسن : اگر مردی و فهمیدی خدایی وجود داشته چی کار می کنی؟ میگه هیچی! به خدا میگم عقل من بیشتر از این نمی رسید برای شناختت....

این جمله به نظرم  یه ایمان خاصی توش نهفته است به خود خدا!..... توش دشمنی نیست عناد نیست فقط میگه نفهمیدم نه اینکه اگه می فهمیدم قبولت نمی کردم..... ضمن اینکه خدا رو اهل منطق می دونه!

 

پاسخ:
:) 👍👍

عرضه ها تو خودرو زیاده

اگه بالای کندل دیروز کلوز نکنه کمی خطری میشه اوضاع به نظرم

یه جورایی دارن خالی می کنن

خودم خودرو داشتم که قطعا اینجا اومده بودم بیرون چه صددرصد بره بالا چه نره

بازار همیشه فرصت ورود میده

پاسخ:
بله
بهتر بود که آخر بازار، همه برای خرید، سر و کله میشکستن! که اینطوری نشد.
یعنی بازار هنوز مردد و متزلزل هست. 
۲۱ آبان ۰۱ ، ۰۹:۳۴ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضای عزیز و همه همکاران vipشکیباییvip

 

اول صبح فروختم این نفله خودرو رو.

ببینیم رو چی میتونیم یه بازی دیگه بگیریم.

 

قثابت راه تورا میخواند.

پاسخ:
:)
۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۰:۲۶ شکیبا 🌹🌹

سلام خدمت همه دوستان گل امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید 🌹

درود بر روح جاویدان لایو بورسی ها استاد عزیزم حمیدرضا بزرگوار 🌹

درود بر طلایه‌دار بورس ایران استاد بانوی منافی ویاران باوفای آنحضرت علی الخصوص 🌹پارسا گرگ حافظ استریپ عزیزم 🌹

 

پاسخ:
سلام برادر 🌹
۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۰:۲۸ شکیبا 🌹🌹
این انتهای کفر نیست آغاز تفکر است، ما خدا را آفریدیم یا خدا ما را؟ فریدریش نیچه
پاسخ:
قطعا این خدایی که به ما معرفی شده، مخلوق بشر هست! :)
۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۰:۵۲ پارسای گرگ حافظ استریپ

ببین اول صبح شد و این بحث خدا رو بز کردین..

از همین تریبون اعلام میکنم من لرم و همه جای وجودم دکمه کفره!! و البته خودم خدام!!

 

خدا هم از نظر من قدرته. 

 

پاسخ:
گفتی لر
یاد یکی از دوستان لر خودم افتادم

یکروز من رو دعوت کرد به یک مهمونی، گفتم از ساعت چند تا چند هست؟
گفت از ساعت 7 تا هروقت که دعوا بشه!! :))
۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۲:۲۲ پارسای گرگ حافظ استریپ

خوب کردم خودرو فروختم.

میگردم فردا تو منفی یه دردگرفته ایی میخرم.

 

پاسخ:
👍👍

خیلی نکبت هست!
از وقتی بچه بودم، قیمت خودرو همین حوالی 200 بوده! 

سلام وقت بخیر به شما و همراهان محترم وبلاگ

یه بنده خدایی سوال داشت گفتم چه کسی بهتر از شما میتونه جواب میده 

ممنون میشم راهنمایی کنید.عینا سوالش رو می نویسم

============

درود. وعرض ادب
خواهشن کمک فکری کنید
سهم کاشی اصفهان من ٩ ساله بسته است
ایا امیدی هست یا پوچ شده؟

 

پاسخ:
بله امید هست
پارسال دوباره خط های تولید، راه اندازی شد و کارخونه دوباره با همون برند قبلی، فعالیت خودش رو از سر گرفت و اگه به بحران جدید دیگه برخورد نکنه، دوباره به بورس برمیگرده.
فقط در چنین شرایطی، نباید روی اون حساب باز کنه و فکر کنه این سرمایه رو نداره! چون ذهنش اذیت میشه.
ولی به نظر من بعد از رفع و رجوع مشکلات کارگری و رسیدن به سود، دوباره نماد هم در بازار قرمز فرابورس باز میشه
۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۴:۵۲ شکیبا 🌹🌹

درود بر حمیدرضا بزرگوار ❤

خواستم بشمارم دروغهایی  که‌ به‌ ما گفتن ونسل به نسل چرخیده و این بو.....ق هابه ته رسوندنش دیدم بگم اینها به ما اصلا راه درست  رو نشون ندادن راستش رو نگفتن بهتره☹🤪

پاسخ:
بله متاسفانه همینطور هست
ولی این فقط مخصوص ایران و اسلام هم نبوده. در همه جای دنیا خرافات دین، وجود داره و همه چیز از اصل و پایه، اینطوری که میگن و نوشته شده، نیست. 

سلام

 

خواهان آنم که ضربان قلبتان

به لبخندهای مکرر تکرار شود

و هر آنچه به دل آرزو دارید

بی‌بهانه‌ای از آن شما باشد 

در این عصر زیبـا

براتون یه حال خوب آرزو دارم

آرزو دارم

لحظاتتون پر باشه

از خبرهای خوب

عصرتون خـوش و

پر از گلهای عشق و محبت

دلتــون شــاد و لبتـــون خندون😊

شکرگزارباشیم

خدایا ممنونم برای تپیدنِ قلبِ عزیزانم🙏

بهشون دلِ خوش و سلامتی بده 🙏

پاسخ:
به به
روژان خانم خودمون :)

چند روز قبل، ذکر خیر شما بود اینجا. :)