بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۸ آذر ۱۴۰۱، ۰۸:۵۰ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 8 آذر 1401

بورس تهران با وجود شرایط تورمی شدید در 2 سال گذشته، به دلیل ریسک های سیاسی داخلی و خارجی، هنوز نتوانسته قیمت سهام را با تورم موجود متوازن کند و به همین دلیل، قیمت ها فاصله خیلی زیادی با ارزش ذاتی خود پیدا کرده اند. این تورم به قدری فزاینده بوده که p/e فوروارد بعضی از شرکت ها، به حوالی عدد 2 رسیده است. یعنی اگر آن سهم را بخرید و فقط 2 سال، سود مجمع آن را دریافت کنید، همه هزینه خود را ریکاور کرده اید! البته کسانیکه دید کوتاه مدت دارند، باید هم احتیاط کنند. چون وضعیت سیاسی، به قدری آشفته هست که احتیاط را واجب کند! چون در صورت آشفته تر شدن اوضاع، حتی احتمال تعطیلی بازار بورس نیز وجود دارد. اما ریسک و ریوارد، در مقابل هم قرار دارند و کسانیکه ریسک بیشتری را می پذیرند، قطعا، انتظار بازدهی بیشتری را نیز میتوانند داشته باشند. همین داستان تورم، 2 سال قبل در کشور ترکیه نیز اتفاق افتاد و امروز فقط یک نگاه به شاخص کل بورس ترکیه بیاندازید و ببینید که چطوری بعضی از سهام این کشور مثل #پگاسوس (خطوط هوایی پگاسوس)، حتی با رشد 1000 برابری (100.000 درصد!) روبرو شده است! البته که این فقط یک مثال و یک استثناء است و قرار نیست همه سهام به این مقدار رشد کنند. اما صحبت اصلی بر سر توازن و تعادل بین بازارها است که فعلا این تعادل در بازار بورس تهران، برقرار نیست. تنها چیزی که باید بدانید این است که اگر بازار بورس برقرار بماند، این تعادل حتما و قطعا، برقرار خواهد شد. 

در بخش نظرات وبلاگ، منتظر دیدگاه شما دوستان هستم. 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۰۸
حمیدرضا

نظرات (۱۲)

۰۸ آذر ۰۱ ، ۰۸:۵۷ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضای عزیز و همه همکاران vip نجات یافتگانه زندانیه جدیدvip

 

استاد جان روزت بخیر باشه و حالت عالی و آمین که چرخ مملکت رو گردن کج دستش بره!! همین کافیه.

پاسخ:
سلام برادر

سلام حمیدخان دیروز 80 میلیونی لگن گرفتم البته کمی عجله کردم در 498 امیدی بهش است این گزارش افزایش سرمایه نیومد

پاسخ:
البته که امید هست
من خودم دارم تلاش میکنم پول جدید تهیه کنم و بهش وارد کنم.

افزایش سرمایه قطعا انجام میشه
چون میخوان از معافیت مالیاتی سال 1401 استفاده کنن
۰۸ آذر ۰۱ ، ۱۰:۱۶ پارسای گرگ حافظ استریپ

وقتی میگم تو نمودارش اصلاح میبینم یعنی چی چی میبینم؟

 

اینم کف 480

 

حمیدرضا هرچی زیر 480 خریدی سودش نصف نصف.ببین بهت گفتم. خود 480 هم کف محدوده متعادل قیمته.

 

این نکته ها رو هر کسی بهت نمیگه :))

 

پاسخ:
:)
سهمی که دامنه نوسان اون از 450 تا 530 هست و الان هم در 500 باشه که نمیتونیم قیمتی که به 480 میرسه رو اصلاح خطاب کنیم. به این میگن نوسان! :)


ولی نوسان فقط در بازار کریپتو :) تازه با اهرم که خیلی خفن تر میشه! :)
دیروز و امروز در اون بازار مشغول هستم. 

سلام...

پاسخ:
سلام برادر
۰۸ آذر ۰۱ ، ۱۱:۰۴ پارسای گ... حافظ استریپ

چون حرف از خاهن میشه با این آیدی ها...

 

بله قبوله که در منطقه اصطلاح قیمت هستیم و این نوسان حساب میشه..

ولی خو یجوری گفتی که خریدهاتو کردی گفتم الان سقفشو پورد!! بخوانید پورد میکنه که خو نوسانش منو گرفت و در کف کنارتون هستیم :))

 

مرسی که نکته نوسان رو دوباره بهم یادآوری کردین :)

پاسخ:
:)
۰۸ آذر ۰۱ ، ۱۱:۱۳ پارسای گرگ حافظ استریپ

آقا رو کریپتو  یه تایم بده همینجا با هم کد بزنیم.

 

۴-۶ عصر خوبه؟

 

پاسخ:
من بعد از تایم بازار، خودم دقیقا نمیدونم چه ساعتی کجا هستم! بعید میدونم بتونم تایم مشخصی رو تعیین کنم.

سلام وقت بخیر

این بی شرفها فکر می کنند اصلا فوتبال برامون مهمه که حالا برای برد احتمالی ، تعطیلی هم پیشنهاد میدن!

کل جام جهانی به یه وَرِ .... پسر نداشته ام هم نیست!

مگه اینکه اعضا تیم فوتبال حرف دل مردم رو بزنن(چه ببرن،چه ببازن) نه اینکه بعد از هر گل عین میمون بپرن بالا و پایین و خوشحالی کنن

 

پ.ن:

به امید روزهایی که حال دل هممون ، خوبِ خوب باشه

 

پاسخ:

به امید روزهای خوب


۰۸ آذر ۰۱ ، ۱۱:۳۳ پارسای گرگ حافظ استریپ

برد اینبار ایران تیر خلاصه برا جونور اضافی.

 

دفعه پیش که میدون ولیعهد کامل قفل شد..

حمیدخان یه سوال دیگه روند کوتاه مدت قثابت چگونه است آیا می تونه مقاومتش  بشکنه آیا تبدیل آون به خاهن جایزه یا برام خودش رشد کنه

حمیدخان یه سوال دیگه روند کوتاه مدت قثابت چگونه است آیا می تونه مقاومتش  بشکنه آیا تبدیل آون به خاهن جایزه یا برام خودش رشد کنه

پاسخ:
با توجه به خرید هر روزه سهامدار عمده، به نظرم قصد دارن از مقاومت عبور بدن
در این نوع بازارها که حالت ریسک گریزی داره و مردم به سودهای کم رضایت میدن و از طرف دیگه بعضی نمادها رشد اولیه انجام دادن و بعضی ها هنوز از بازار عقب هستند، این مدل تعویض ها، توجیه داره

فقط سعی کن از همه حرکت قثابت استفاده کنی
۰۹ آذر ۰۱ ، ۰۹:۵۰ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود به روح جاویدان لایوبورسی ها استاد گرامی جناب حمیدرضای عزیز و همه همکاران گرامی vipشکیبا داداش vip

 

آمین که آخر هفته پر آرامشی بسازیم.

یه مدرسه دبستان دخترانه کنارمون هست که خانواده هاشون توی شرکت نفت کار میکنن و این بچه ها هم جزو بچه پولداراش حساب میشن اصطلاحا...

 

همش آهنگ شاد میذارن و اینا بلند بلند همخوانی و جیغ دارن و یه وضعیه قرتیا. منم پنجره رو تا اخر باز میکنم صدای جیغ و بازیاشون آرومم میکنه.

 

چرا من دختر ندارم؟؟؟

چون زن ندارم !!

پاسخ:
:))


سلام رییس و سایر دوستان بخصوص قدیمی ها 

 

شاید باورتون نشه من چند ساله سهم ها همینطور ول کردم مثلا فاذر دارم هنوز و ... گفتم در جریان باشید و با دو لاگین کارگزاری همینجوری سهم سوار هم کردم و ول

و واقعا مخم دیگه نکشید .. حسم میگه همینجور ولش کنم تا چند سال دیگه

نظرتون راجع به اظهارنظر  سنسم چیست رییس یا دوستان گرامی؟

پاسخ:
برای خرید سهم و رها کردن اون، باید سهامی رو بخری که با این استراتژی همخوانی داشته باشه! توصیه من برای کسانیکه این استراتژی رو دارن این هست که حتما سهمی رو انتخاب کنن که 2 تا مشخصه داشته باشه. 

1) شرکت کوچک باشه
2) شرکت سودساز باشه یا نهایتا خیلی زود به سودسازی برسه

وقتی همه شرکت هایی که این 2 مشخصه رو دارن پیدا کردی، اونوقت باید ببینیم که در کدام صنایع هستند و بعد از اون، چشم انداز اون صنعت رو باید بررسی کنیم تا بهترین گزینه رو انتخاب کنیم. البته این مورد آخر برای انتخاب بهترین هست. وگرنه رعایت اون 2 اصل اول، کفایت میکنه.