بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

بورس تهران

بدون هیچ نگرانی در بورس تهران خرید و فروش کنید

این وبلاگ با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود در خصوص بازار بورس و سهام را همه روزه در بخش نظرات ثبت کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

لطفا پیشنهادات خود را به آدرس پست الکترونیکی زیر ارسال نمایید:
tehranbourse@yahoo.com
سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۲، ۰۸:۲۵ ق.ظ

روند بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 15 فروردین 1402

بورس تهران دیروز بعد از فراز و نشیب فراوانی که از خود نشان داد، در نهایت توانست روز خود را با رنگ سبز در اکثر نمادها به پایان برساند. توجه به یک نکته در این بین خالی از لطف نیست. اینکه توازن بازار در بین سهام شاخص ساز و شرکت های کوچک به هم خورده و با وجود اینکه شاخص کل به سقف تاریخی خود رسیده، هنوز تعداد زیادی از نمادهای کوچک، فاصله زیادی با سقف های تاریخی خود دارند و این در حالی است که برخی از نمادهای شاخص ساز، چنین مشکلی را ندارند. بنابراین، این طبیعی است که برای چند روز، بازار به سمت نمادهای کوچک تمایل پیدا کند. 

نکته بعدی، نوسانات بازار است که با توجه به نزدیک بودن به سقف تاریخی، امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است. در این بین تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که فرمول شاخص کل، چند ایراد اساسی دارد و نباید آن را زیاد جدی بگیرید! مثلا در این 30 ماه گذشته، تعداد زیادی نماد به بازار اضافه شده و این عدد شاخص کل، این شرکت های جدید را نیز در دل خود دارد. ضمن اینکه بحث ارزش دلاری بازار نیز مطرح است. یعنی باید تورم را نیز در محاسبات خود لحاظ کنید. مخصوصا در این 3 سال گذشته که وحشتناک ترین دوران تورمی ایران را شاهد بودیم. پس در حال حاضر، اصلا به عدد شاخص کل توجهی نکنید. چراکه بعد از چند روز نوسان، این سقف تاریخی شکسته خواهد شد. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۱۵
حمیدرضا

نظرات (۴)

۱۵ فروردين ۰۲ ، ۰۹:۲۷ پارسای گرگ حافظ استریپ

درود استاد

مرسی برای پیام آغازین.

پاسخ:
سلام برادر 

سلام

استاد لطفا مقاومت وهنر و ثنام ؟

ضمنا هدف میان مدت زقیام ودلقما چند هست؟

ممنون

پاسخ:
مقاومت وهنر 280

زقیام رو حوالی 320 کوتاه مدتی ها میتونن شناسایی سود کنن. ولی هدف میان مدت بالای 500 هست.
هدف دلقما هم شبیه زقیام هست. 

ثنام رو بررسی نکردیم

سلام و عرض ادب

پتایر خبری هست؟

هدف  رانفور  رو میفرمایید

پاسخ:
رانفور در محدوده 680 مقاومت داره و اگه بتونه عبور کنه، کوتاه مدت تا حوالی 800 یا 780 میتونه بره که اونجا یک مقاومت خیلی خیلی مهم داره

پتایر همون بحث افزایش نرخ هست.

سلام

خاهن رو با دید کوتاه مدت تا چه قیمتی نگه داریم؟

پاسخ:
کوتاه مدتی ها حوالی 600 تا 620 شناسایی سود میکنن.